خبرهای داغ:
تبریز- یکی از اساتید اخلاق حوزه های علمیه قم، معیار سعادت را در میزان تقرب به خدا و رضایت الهی دانسته و گفت: محرم و عاشورا یک واقعه و جریانی تحول آفرین است که با ایجاد تحول در افراد انسانی، مسیر سعادت بشر را هموارتر کرده و حر آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۸۰
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شعبان داداشی در جمع کارکنان سپاه میانه، سعادت را حلقه مفقوده انسانها توصیف کرد.

وی اظهار داشت: هر کس به تناسب روحیاتش این واژه را معنا می کند، برخی انسانها به اشتباه آن را در مال و ثروت، برخی در قدرت و شهرت، و برخی در مقهور ساختن انسانهای دیگر و مادیات جستجو می کنند اما از دیدگاه قرآن، میزان حرکت ما به سمت بهشت یا جهنم است که میزان سعادت واقعی بشر را تعیین خواهد کرد.

 حجت الاسلام داداشی افزود: بدبخت ترین و شقاوتمند ترین افرد در قیامت کسی است که از چشم خدا افتاده و جهنمی می‌شود.

     این استاد حوزه‌های علمیه قم، علم توام با عمل، حکومت عقل بر تفکر، و حلم را سه رکن و مصداق نجات بخش و سعادت آفرین بشر عنوان کرد و گفت: اگر کسی خود را به علم و عقل متصف کند بی شک از خاصیت حلم و بردباری نیز بهره مند خواهد شد.

   حجت الاسلام داداشی خضوع و خشوع در برابر معبود و توحید در عبادت را اولین گام برای نیل به سعادت ابدی عنوان و اضافه کرد: توحید، قبول بشیر و نذیر بودن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، استغفار به معنای واقعی، و توبه، مهمترین و اصلی‌ترین گام های نیل به سعادت واقعی است.

    آیین گرامیداشت دهه اول ماه محرم، با روضه خوانی، سينه زنی و سوگواری در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات