مسئول دبیر امربه معروف و نهی از منکر سپاه هوراند در گفت و گو با بسیج:

امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است

تبریز- مسئول دبیر امربه معروف و نهی از منکر سپاه هوراند با اشاره به سخنان امام باقر(ع) گفت: امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است، «فریضه بزرگی است که با آن فریضه‌های دیگر به پا داشته، راه‌ها امن و کسب و کارها حلال می‌شود».
کد خبر: ۹۴۴۹۲۸۴
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

داود یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج افزود: امر به معروف ونهی از منکر، یکی ازاصول عملی اسلام و از مهم‌ترین و عظیم‌ترین فرایض دینی است. این اصل مهم در قرآن کریم و سیره معصومین علیهم السلام، علم کلام، تفسیر، اخلاق و عرفان، فقه و هرجا که کوچک‌ترین مناسبتی داشته، مطرح شده است.

وی با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، از همه نیکی‌ها و حتی جهاد، به مراتب برتر و با اهمیت‌تر شمرده شده است. سرّ آن، شاید این باشد که قوام و استواری تمام واجبات و بقای آن ها با حدود و شرایطشان در گرو برپا بودن این دو فریضه بزرگ است و اسلام به امر به معروف و نهی از منکر عنایت زیادی دارد زیرا انجام همه واجبات و ترک همه محرمات به انجام این دو وظیفه الهی است و باید گفت حیات دین و قوام آن به حیات این دو واجب بستگی دارد.

یعقوبی در ادامه افزود: رسالت سیدالشهدا(ع) در حماسه کربلا، اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود. سیره ایشان در اقدام به امر به معروف و نهی از منکر باید الگوی ما در این زمان قرار گیرد. چگونگی به کارگیری وسایل و ابزار خاصی که آن امام بزرگوار به منظور امر به معروف و نهی از منکر به کار گرفت، می‌تواند الگوی مناسبی برای ما در این زمینه باشد.

وی اضافه کرد: با الگوگیری از این حرکت بزرگ، باید این روح را در کالبدهای مختلفش شناسایی کنیم و متناسب با شرایط زمان و مکان، آن روح را زنده نگه داریم و ترویج نماییم و همچنین عواملی را که مانع انجام امر به معروف و نهی از منکر می‌شود، بشناسیم و در جهت تضعیف و بلکه در جهت نفی آن ها بکوشیم.

 یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: آثار و عواقبی که در احادیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده است، از قبیل اینکه این فریضه، امنیت بخش راه‌ها و روش‌های زندگی وموجب حلال شدن همه کسب‌ها و کارها و ادای حقوق فردی و اجتماعی و آباد شدن زمین‌ها و جلوگیری از رشد قدرت دشمنان اسلام و انجام یافتن کلیه کارها بر اساس عدل و رو به راه شدن همه کارها بر اساس موازین اسلامی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار