خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛

آمریکا به دنبال جنگ داخلی در منطقه سبز عراق است/انتخابات عراق، آزمونی سخت برای فعالان سیاسی 

امیری نژاد عنوان کرد: در حقیقت آمریکا به دنبال فتنه انگیزی و درگیری و جنگ داخلی در عراق است تا از این طریق بتواند یک شوک جدید سیاسی به خاطر اثبات حضور و نفوذ خود در عراق ایجاد کند.  
کد خبر: ۹۴۴۹۳۴۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

قزوین_مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به دور تازه تنش های سیاسی در عراق اشاره کرد و گفت: عراق پس از حدود نه ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در مهرماه سال گذشته، انتخابات جنجالی و نتایج به شدت دستکاری شده آن برای مهندسی دولت سازی از سوی آمریکا، همچنان شاهد تداوم تنش های انتخاباتی و سیاسی است. حامیان مقتدی صدر، رهبر حزب جریان صدر عراق، روز چهارشنبه پنجم مرداد وارد پارلمان عراق در منطقه سبز شدند که مقر مؤسسات و ساختمان های دولتی و سفارتخانه ها در بغداد است و علیه « محمد شیاع السودانی » نامزد جدید نخست وزیری و نیز جمهوری اسلامی ایران شعار دادند.  

وی در ادامه افزود: محمد شیاع السودانی نامزد ائتلاف « چارچوب هماهنگی شیعه» است که پس از کناره گیری جریان صدر از پارلمان، از سوی این ائتلاف معرفی شده و قرار است پس از رأی اعتماد از پارلمان، سکان قوه مجریه را در عراق در دست بگیرد. وی یکی از رهبران سابق حزب الدعوه است که تا کنون چندین وزارتخانه را مدیریت کرده و در دولت های متوالی سمت های زیادی داشته است.  

 امیری نژاد، انتخابات عراق را آزمونی سخت برای فعالان سیاسی دانست و گفت: انتخابات و تنش های سیاسی جدید در عراق نشان داد آزمونی سخت پیش روی فعالان سیاسی است و نتیجه انتخابات نیز نشان داد شبکه ساخته شده توسط آمریکا در تغییر فضای انتخابات نتوانسته اند موفقیتی به دست آورند. در انتخابات مهرماه سال گذشته 73 کرسی از حدود 200 کرسی شیعیان به لیست مقتدی صدر رسید، لیست نوری مالکی با 34 کرسی در ردیف دوم و لیست هادی العامری با 17 کرسی در ردیف سوم قرار گرفتند جریان اصلی سنی به ریاست محمد الحلبوسی با 37 کرسی و حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی نیز با 31 کرسی و حدود 70 کرسی هم به طیف های دیگر شیعه و به کاندیداهای مستقل رسید.

وی اضافه کرد: در این میان مقتدی صدر گمان می کرد می تواند کاندیداهای مستقل را به سمت خود جلب و به اکثریت قابل قبول در بین شیعیان دست پیدا کند؛ اما این اتفاق نیفتاد و اکثر مستقلین به لیست نوری مالکی و هادی العامری پیوستند.   

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا، به پیشبرد اهداف جریان مقتدی صدر در اردوکشی خیابانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حوادث اخیر عراق نشان داد، مقتدی صدر با وجود عقب‌نشینی از پارلمان، به طور کامل از عرصه سیاسی خارج نشده و همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، از ابزار اردوکشی خیابانی برای پیشبرد اهداف خود بهره‌برداری کرده است. به نظر می‌رسد، صدر در پی اقدام اخیر حداقل دو گزینه را مد نظر دارد: برگزاری انتخابات مجدد و معرفی نامزد نخست‌وزیری که مورد پذیرش او باشد یا ابقای الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات مجدد. در این میان، برخی محافل از حیدر العبادی، نخست‌وزیر اسبق به منزله جایگزین السودانی نام برده‌اند که هم به هیئت هماهنگی شیعه نزدیک است و هم با مقتدی صدر روابط خوبی دارد. از سوی دیگر، تا کنون هیچ گونه نشانی از عقب‌نشینی از سوی هیئت هماهنگی شیعه دیده نشده و به نظر می‌آید نسبت به نامزدی السودانی مصمم است.  

امیری نژاد در پایان سخنان خود، جنگ داخلی در منطقه سبز عراق را فتنه آمریکایی دانست و گفت: مقتدی صدر ارتباطات ویژه ای با برخی از کشورهای عربی و هم پیمان رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه دارد و در داخل کشور نیز متکی به نیروهای غیر منضبط و قانون گریز است. آمریکا و متحدانش در این اوضاع و تنش سیاسی به دنبال تغییر در روندهای سایسی و امنیتی و ساختاری عراق هستند، در حقیقت آمریکا به دنبال فتنه انگیزی و درگیری و جنگ داخلی در عراق است تا از این طریق بتواند یک شوک جدید سیاسی به خاطر اثبات حضور و نفوذ خود در عراق ایجاد کند.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار