خبرهای داغ:
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در راستای پاسداشت مقام سردار شهید عبدالله اسکندری، رویداد فرهنگی و هنری سرونگاشت با همکاری جامعه بزرگ فرهنگ و هنر استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۶۲
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، غلامرضا خوش‌اقبال ضمن گرامی‌داشت یاد همه شهیدان در جمع خبرنگاران گفت: در تمام عالم نگاهی ژرف‌تر از نگاه انسان‌هایی نیست که حقیقت را به گوش جان نیوش کرده‌اند و بقایی ابدی یافتند؛ این نگاه عمیق همه شهدای تاریخ اسلام است که از حضرت امام حسین(ع) تا به امروز درخشان و مبرهن است، آنگونه که در زمان و مکان جایی ندارد و وجود عزیزشان متعلق به هیچ کس مگر وجود مقدس حضرت خداوندی نیست.

او افزود: امروز که در ایام عاشورای حسین، بزرگترین شاهکار خلقت ایثار و شهادت؛ یکی از پیروان برحقش را به نشانه‌های عشق خداوندی به عنوان پرچم سرخ مقاومت و بلندترین سرو سایه‌فکن شیراز، سرداری بی‌سر که فخر استان فارس و شیراز را با خود دارد، به میهمانی مردمان عزیزش دعوت کرده‌ایم تا در روز عاشورا به سید و سروز آزادگان عالم هدیه دهیم.

خوش اقبال ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با رویکردی خاص برای پاسداشت مقام این شهدای مقاومت و ایثار فارس و شیراز، سردار شهید عبدالله اسکندری، از روز حضور در این استان رویداد فرهنگی و هنری سرونگاشت را برای همراهی با این حرکت آسمانی، در نظر داشته و با همکاری و همدلی جامعه بزرگ فرهنگ و هنر استان برگزار خواهد کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: این اداره کل پوستری خاص و هنرمندانه به یادمان سردار اسکندری طراحی و در فضاهای مجازی توزیع خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: همچنین محفل انس قرآن کریم با حضور قاریان برتر کشور و استان فارس و کارگاه یک روزه تولید اثر ویژه هنرمندان نقاش با موضوع سردار اسکندری و با حضور هنرمندان فارس و شیراز برگزار خواهد شد.

خوش‌اقبال اضافه کرد: فراخوانی با همین عنوان برای شعر، خاطره‌نگاری و دل‌نوشته‌های ادبا و مردم عزیز و فرهیخته فارس و شیراز از مراسم تشییع و تدفین این شهید مقاومت فارس طراحی شده که پس از ارسال آثار و داوری آن‌ها، به چاپ خواهد رسید.

او گفت: در این چند روز حضور پیکر پاک شهید و مراسم تشیع در استان فارس هنرمندان عکاس خبری و آزاد این استان آثاری فاخر را برای به تصویر کشیدن عشق و دلدادگی مردم به شهدا و نظام در تلاش و تکاپو خواهند بود. در این فراخوان عکس‌هایی که در این چند روز (تشییع تا تدفین در گلزار شهدای شیراز) به دبیرخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ارسال شده و پس از داوری بر اساس روایت دلدادگی مردم شهید پرور فارس و شیراز چاپ خواهند شد. همچنین این اداره کل در نظر دارد با همکاری هنرمندان حوزه تجسمی فارس نقاشی دیواری بزرگی را تهیه و به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها