خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛
حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: از سال ۶۱ هجری قمری تا به امروز در این مدت نهضت اباعبدالله اساسا دین را احیا کرد و بقای دین نیز به برکت همین نهضت بوده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۹۶
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان قزوین ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش و با اشاره به درس ها و عبرت های عاشورایی بیان کرد: انسان ها به چهار دسته تقسیم می شوند. در حادثه کربلا هم کسانی که در کربلا حضور داشتند به چهار دسته تبدیل می شدند. دسته اول شامل کسانی است که فرصت سازی می کنند و حضرت اباعبدالله(ع) کسی است که بزرگترین فرصت را ایجاد کرده است.

وی گفت: از سال ۶۱ هجری قمری تا به امروز در این مدت نهضت اباعبدالله اساسا دین را احیا کرد و بقای دین نیز به برکت همین نهضت بوده است. حادثه کربلا یک حالت شویندگی دارد و هر سال تمام الودگی ها را می شوید و ضمیر انسان را پاک می کند.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: این که دشمن در کشور ما در طول این سال ها نتوانسته است در تهاجم فرهنگی موفق شود به این دلیل است که ما کربلا و این نهضت اباعبدالله را داریم و قدرت این جریان عظیم کربلا توانسته با بسیاری از ضدفرهنگ ها و هجمه های فرهنگی مقابله کند.

وی افزود: دسته دوم انسانها فرصت طلبان، دسته سوم فرصت سوزان و دسته چهارم فرصت شناسان هستند. امام راحل با ایجاد انقلاب باعث ایجاد فرصت های زیادی شد و حاج قاسم سلیمانی یکی از فرصت سازان بود.

وی با اشاره به انسان هایی که فرصت را از دست می دهند یادآور شد: این دسته کسانی هستند که فرصت ها را از دست می دهند. همچون کسانی که جریان سقیفه را راه انداختند. اگر امیرالمونین(ع) به جای پیغمبر می نشستند این عقب ماندگی که الان در دنیای اسلام وجود دارد ایجاد نمی شد. 

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: در صحنه کربلا نیز عبدالله مشرقی تا زمانی که همه یاران اباعبدالله به شهادت می رسند با اباعبدالله همراه است و وقتی همه یاران به شهادت رسیدند و در از امام‌ جدا می شود و فرصت سعادت را از دست می دهد.

 مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: از عجایبی که در حادثه کربلا اتفاق افتاد زمانی بود که دل ها می دانستند که اباعبدالله حق است اما بر روی عقیده خود شمشیر کشیدند. دسته سوم فرصت شناسان هستند. همچون «حر ریاحی» که در ابتدا جلوی کاروان امام حسین(ع) را گرفت و فکر می کرد عمرسعد قصد جنگ با امام را ندارد. وقتی متوجه نقشه شوم عمر سعد شد با فرصت شناسی در رکاب امام به شهادت رسید.

وی افزود: دسته اخر فرصت طلبان هستند که عبدالله عمر یکی از کسانی است که فرصت طلبی کرده است. زمانی که امام علی می خواهد با او باشد قبول نمی کند و می گوید من می خواهم زندگی کنم به جنگ کاری ندارم اما در زمان امام حسین(ع) حاضر می شود با یزید بیعت کند. انسانی که ولایت خدا را کنار بگذارد و ولایت شیطان را بپذیرد عاقبت خود را به شر از دست می دهد.

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: این چهار دسته در تمام همه دوران وجود دارند و ما با نگاهی به اعمال و رفتار خود باید ببینیم در کدام دسته هستیم. امروز با وجود انقلاب اسلامی این فرصت برای ما ایجاد شده که با همه سختی ها و مشکلات و دشمنان، ما هم باید مقابل اینها بایستیم و فرصت شناسی و فرصت سازی نماییم. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها