خبرهای داغ:
حجت الاسلام مظاهری عنوان کرد

حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای مادران / تک فرزندی اشکال جدی برای جامعه است

همدان- امام جمعه مریانج با بیان اینکه امروز کسانی هستند که می‌خواهند نقش مادران را کمرنگ جلوه دهند و جامعه را به انحطاط بکشانند، گفت: الگوی ما در تاریخ تشیع، حضرت زهرا(س) است که بهترین الگو برای مادران است.
کد خبر: ۹۴۴۹۳۹۸
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای مادران / تک فرزندی اشکال جدی برای جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام یاسر مظاهری صبح امروز در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) که با حضور مادران و فرزندان آنها در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، اظهار کرد: نقش مادر بسیار کلیدی و حساس است.

وی با بیان اینکه مادر مظهر خالقیت خدای متعال است، افزود: این نقشی است که خدا به مردان نداده است چرا که زنان در نشان دادن خدا قوی‌تر هستند.

امام جمعه مریانج ادامه داد: مادر زمانی که ۹ ماه در رحم بچه را می‌پروراند و تربیت می‌کند و وقتی او را دعوت به دنیا می‌کند این نقش بسیار مهم است و اگر قرار باشد امروز به هر فردی احترام بگذاریم بیشترین و بهترین احترام را باید برای مادران قائل باشیم.

وی گفت: متاسفانه براساس تفکر غربی بر آنهایی که نقشی ندارند احترام می‌گذاریم، اما نقش مادران نقش برجسته‌ای است که همه باید برای مادران قائل شویم.

مظاهری با بیان اینکه شما مادران در سعادت و شقاوت فرزندان نفش دارید، ابراز کرد: بچه‌ای که به سعادت می‌رسد زمانی است که ۹ ماه در زمان حمل با مادر است؛ غذا، خلقیات، روحیات، صفات، همه را از مادر دریافت می‌کند؛ بنابراین اسلام در این دوره دستوراتی را برای مادران بیان کرده است که اگر مادران می‌خواهند فرزندانشان عاقبت بخیر شوند باید به این دستورات توجه کنند.

وی عنوان کرد: مادرانی که در دوران حمل می‌خواهند فرزندشان زیبا شود باید روحیات و خلقیات را هم رعایت کنند چرا که همه اینها در دوران حمل به فرزند انتقال می‌یابد و سعادت و شقاوت را فرزند در دوران حمل دریافت می‌کند.

امام جمعه مریانج بیان کرد: بعد از زمان حمل، دوران شیردهی بسیار مهم و خطیر است و اسلام دستوراتی برای کیفیت شیردهی به فرزندان داده که در سعادت و شقاوت فرزند موثر است.

وی با بیان اینکه امروز مادران باید افتخار کنند که با محبت اهل بیت(ع) بچه‌های خود را شیر دهند، ابراز کرد: شما مادران که امروز بچه‌های شیرخواره خود را در اینجا جمع کردید و به رخ تمام عالم می‌کشید که در این مکتب و فضا رشد و پرورش می‌یابند، باید به این نقش خود افتخار کنید.

مظاهری خاطرنشان کرد: متاسفانه در فضای مجازی و گوشه و کنار صحبت‌هایی را می‌شنویم که تمام اینها برانگیخته فرهنگ غرب است که باعث شده که مادران در برخی مکان‌ها نقش خود را ندانند.

وی با بیان اینکه امروز کسانی هستند که می‌خواهند نقش مادران را کمرنگ جلوه دهند و جامعه را به انحطاط بکشانند و مادران را آلوده کنند و نقش آنها را تضعیف کنند، گفت: الگوی ما در تاریخ تشیع، حضرت زهرا(س) است که بهترین الگو برای مادران است.

امام جمعه مریانج تصریح کرد: امروز مادران ما با الگوگیری از حضرت زهرا(س) می‌توانند افتخار کنند که بهترین همسر برای همسر خود و بهترین مادر برای فرزند خود هستند که می‌توانند بهترین تربیت کننده فرزند باشند.

وی ادامه داد: زمانی که این الگو را از دست بدهیم و به غرب بپردازیم مطمئن باشید که جامعه نابود می‌شود؛ این الگوی بسیار بزرگ اسلام را نباید فراموش کرد.

مظاهری بیان کرد: شما مادران در نصرت ولی خدا نقش مهمی دارید و آن چیزی که در جامعه اسلامی در دوران غیبت انجام می‌دهد نصرت ولی خدا است و همه در این موضوع دخیل هستند و مهم این است که مادران نقش خود را پیدا کنند، اگر این گونه شد سعادت با شما خواهد بود.

وی گفت: امروز دشمن نقشه‌ها دارد و دست از سر مادران ما برنمی‌دارد و آن چیزی که محقق خواهد شد تربیت نسل مهدوی است؛ اینکه شیرخواران خود را به نیت سربازان حصرت مهدی(عج) شیر دهید این نصرت، کمک به ولی خدا است و نقشی پرسود و پرمنفعت دارد.

امام جمعه مریانج با بیان اینکه نقش مادر پرمنفعت‌ترین نقش در جامعه امروز ما و در تربیت فرزند و فرزندآوری است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی نباید در جان ما نفوذ کند که فرزند کمتر زندگی بهتر، این شعار بسیار اشتباه است.

وی با بیان اینکه تک فرزندی اشکال جدی برای جامعه است، عنوان کرد: امروز جامعه ما جامعه پیری است و رهبر معظم انقلاب هم تاکید کردند که در چند سال آینده جمعیت کشور رو به پیری می‌رود و مادران باید در راستای فرزندآوری تلاش کنند.

مظاهری با اشاره به اینکه تربیت نسل صالح، مهم‌ترین وظیفه شما مادران است، ابراز کرد: سرود «سلام فرمانده» که توسط دهه نودی‌ها اجرا شد نقش بسیار مهمی ایفا کردند و در عالم اثرگذار بودند؛ امیدواریم این فرزندان و شیرخوارگان شما تحت عنایات حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرند و جزء سربازان امام زمان(عج) باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار