امام جمعه شهر اهرم درخطبه های نمازجمعه این هفته گفت:بعد از مقام معرفت به اهل بیت مقام همراهی با اهل بیت است که در زیارت عاشورا درخواست می‌شود که در دنیا و آخرت همراه و همگام با امام باشند
کد خبر: ۹۴۴۹۵۰۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازتنگستان،حجت الاسلام پهلوزاده امام جمعه شهر اهرم درخطبه های این هفته نماز جمعه گفت:درسی که از مکتب عاشورا می‌گیریم این است که امام زمان خود را باید شناخت و در همه امور در معیت امام بود تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

امام جمعه شهر اهرم افزود: در جریان تقابلی که در عاشورا اتفاق افتاد، تقابل اسلام و استکبار بود چرا که تمام خیر و نیکی در مقابل تمام شر و تکبر زمان ایستاده بود. اگر جامعه معرفت به امام زمانش حاصل نکند در معیت او قرار نخواهد گرفت. در جریان سقیفه زمانی نگذشته بود، حدود ۸۰ روز بعد از واقعه غدیر مساله انحراف در مصداق ولی امر ایجاد کردند، چون یک معرفت کاملی نداشتند چرا که معرفت کامل معیت و همراهی و مقبولیت را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در جریان عاشورا هم با توجه به اینکه ۵۰ سال بعد از شهادت پیامبر اتفاق افتاده اما معرفت و شناخت از ولایت و امامت آن معرفتی نبود که معیت و همراهی به دنبال داشته باشد.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: اگر مسلم بن اوسجه، بریر بن خضیر، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر و جون غلام ابوذر و قاسم و علی اکبر و دیگر اصحاب امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا و در صحرای کربلا در معیت امام معصوم تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کنند و مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌دانند بخاطر معرفتی است که در مکتب امیرالمومنین و در مکتب اهل بیت علیهم السلام به جان آنها نشسته بود و با پوست و گوشت و استخوان آنها ممزوج شده بود که حاضر بودند همه جان و مال خود را در راه ولایت هدیه کنند.

وی درادامه یاد آورشد :در دوران ما هم نوجوانان مثل شهید حسین صافی ۱۳ ساله و شهید مرحمت بالا زاده و جوانانی مثل حججی ها و بزرگانی که از همه اقشار در مکتب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و در سنگر مساجد و بسیج با فرهنگ مقاومت آشنا شدند و تا به امروز از مسیر ولایت مطلقه فقیه که امتداد ولایت رسول الله است پاسداری و حراست می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات