رئیس دانشگاه گیلان از افتتاح دبیرخانه دائمی دانشنامه دفاع مقدس استان با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۲۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، «فرید نجفی» رئیس دانشگاه گیلان در آیین رونمایی از آثار ادبی و هنری با محوریت نقش روحانیت در دفاع مقدس که در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد، تبیین نقش و جایگاه شهدا در انقلاب اسلامی را وظیفه آحاد ملت ایران دانست و اظهار داشت: کشور ما در چند دهه اخیر با فراز و فرود‌های زیادی مواجه بوده، اما امنیت و آسایش امروز رامرهون ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و مدافع حرم هستیم.

وی حفظ آثار و دستاورد‌های شهدای انقلاب اسلامی را ماموریت جدی دستگاه‌های فرهنگی دانست و افزود: دانشگاه گیلان نیز تلاش می‌کند فرهنگ و معارف دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کند.

رئیس دانشگاه گیلان از افتتاح دبیرخانه دائمی دانشنامه دفاع مقدس استان با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: این دبیرخانه را در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان راه اندازی کردیم تا زمینه ساز حفظ و تدوین آثار و انتقال درست و دقیق آن به نسل‌های آینده باشد.

قابل ذکر است در این مراسم از کتاب «از باغ‌های سبز چای تا شط علی» خاطرات رزمنده «ابوالقاسم عباسی» تالیف «معصومه سعیدی»، کتاب «نگاهم در جاده جاماند» خاطرات روحانی شهید «طاهر رمضان‌نیا» تالیف «مریم میرزایی»، کتاب «از عطش تا عطش» خاطرات روحانی شهید «محمدعلی اصغری» به قلم «سحر خوش‌گفتار» و همچنین پرتره روحانی شهید «محمدعلی اصغری» اثر «نازنین زرگری» رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات