نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دعوت به امر به معروف و نهی از منکر تأکید امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۳۰
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده امام جمعه بندرعباس ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امام حسین (ع) جهاد تبیین را قبل از عاشورا آغاز و سعی کردند مسائل مهمی را برای فهم درست و درک صحیح قیام مطرح کنند.

 

دعوت به امر به معروف تأکید امام حسین علیه السلام  بود

 

وی با بیان این نکته که امام حسین(ع) در مرحله آغازین جهاد تبیین، اهل بیت پیامبر(ص) را معرفی می‌کردند، گفت: گوشزد کردن وظایف علما، نخبگان و دانشمندان در قبال احکام و معارف الهی و دینی از دیگر محورهای جهاد تبیین امام حسین (ع) بود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: دعوت مردم به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر موارد مورد تاکید امام حسین (ع) در جهاد تبیین بود؛ چرا که ایشان دعوت به معروف الهی را کلید احیاء معارف اسلامی در جامعه می‌دانستند.

عبادی‌زاده با بیان این‌نکته که دشمن در دوران عاشورا روی طمع مردم دست گذاشت، خاطرنشان کرد: اعلام شد که اگر افرادی با مسلم ابن عقیل و یاران امام حسین (ع) همکاری کنند، سهمیه‌شان از بیت المال قطع می‌شود که باعث تغییر رویکرد مردم شد.

وی گفت: انقلاب‌های پس از قیام عاشورا نتیجه همان بذری بود که توسط امام حسین (ع) کاشته شده بود و تاثیر زیادی در جهان پس از خود داشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برای آشکارسازی معارف دین اسلام بود، تشریح کرد: امام حسین (ع) هیچگاه به دنبال قدرت نبودند و هدف از قیام ایشان حفظ اسلام و زنده نگاه داشتن یاد خداوند در جامعه بود.

عبادی‌زاده با ذکر این نکته که از تمام عزاداران حسینی قدردانی می‌کنم، عنوان کرد: گاهی اوقات جنبه‌های شور امام حسینی در عزاداری‌ها بسیار خوب بوده اما جنبه‌های شعوری قیام امام حسین (ع) کمرنگ است.

وی با اشاره به لزوم معرفت‌افزایی هیات‌های مذهبی نسبت به امام حسین (ع)، افزود: هیاتی که به مساله معرفتی قیام امام حسین (ع) توجه نکند، دارای نقص بوده و از طرفی کم توجهی به شعور حسینی نیز دارای نقص است.

امام جمعه بندرعباس شور و شعور حسینی رو دو بال برای هیات‌های مذهبی دانست و بیان کرد: هیأت‌های مذهبی تلاش کنند که هر دو بخش شور و شعور حسینی برای افزایش محبت و معرفت مردم نسبت به اهل بیت مورد تاکید قرار گیرد.

ارسال نظرات