خبرهای داغ:
همدان-پس از آزادسازی اخیر قیمت‌ها، شیر به یکباره دچار افزایش شده و به هر کیلو ۱۵ هزار تومان رسید اما نصف این مبلغ نصیب دامدار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۳۵
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شیر به عنوان یکی از لبنیات مهم و پرطرفدار همیشه در سبد خریدار خانواده‌ها قرار داشته است. تهیه نوع محلی آن از ماست‌بندی آسان‌ترین راه برای خرید این خوراک ضروری است.

پس از آزادسازی اخیر قیمت‌ها، شیر به یکباره دچار افزایش شده و به هر کیلو ۱۵ هزار تومان رسید. نکته جالب‌تر اینکه همین شیر از دامدار به قیمت هر کیلو ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ خریداری می‌شود که تفاوت قیمتی عجیب را رقم می‌زند به طوری که قیمت مصرف کننده تقریبا دو برابر قیمتی است که از دامدار خریداری می‌شود.

 یکی از دامداران روستای بادخوره در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن اعتراض به قیمت پایین شیر گفت: طبق مصوبات باید شیر هر کیلو از ما ۱۲ هزار خریداری شود اما قیمت آن هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ است.

وی با اشاره به قیمت بالای علوفه بیان کرد: مسئولین مرتبط باید این موضوع را رصد کرده و عدالت در قیمت شیر دامدار را اجرا کنند.

رییس جهاد کشاورزی نیز در این خصوص به خبرنگار بسیج گفت: قیمت شیر ۱۲ هزار تومان در کارخانجات تعیین شده اما منظور از این شیر، ماده‌ای است که چربی آن بالای سه دهم و بار میکروبی اش نیز زیر ۱۰۰ هزار باشد که متاسفانه این مهم از طرف دامداران سنتی رعایت نمی‌شود.

مرادی تصریح کرد: یک مورد دیگر دخیل در این موضوع مسائل دادوستد بین دامداران و خریداران شیر است که به اصطلاح با هم حساب داشته و بطور مثال بدهی را به صورت کالایی و خرید علوفه و ... جبران می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشش و نوسان بازار نیز در تعیین قیمت شیر موثر است، عنوان کرد: به علت مشکلات تردد و نصرفیدن، خودِ دامدار نمی‌تواند شیر را به کارخانه ببرد و مجبور است آن را هر روز به خریداران شیر بفروشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات