خبرهای داغ:
۳۴ نفر محکوم به قصاص با تلاش اعضاء شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح خوزستان از چوبه دار رها شدند.
کد خبر: ۹۴۴۹۵۷۳
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب شورا‌های حل اختلاف استان در ایجاد صلح و سازش و همچنین ارادت و عشق خاص مردم در حل و فصل اختلاف‌ها و دعاوی به ائمه اطهار علیهم السلام، اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح با تلاش و کوشش خود توانستند در اقدامی بی نظیر و بسیار ارزشمند از ابتدای امسال تاکنون، ۳۴ نفر از محکومان به قصاص را از چوبه دار رها کنند.

علیرضا باوی می‌گوید: ۳ نفر از آن‌ها در پویش به عشق حسین می‌بخشم مورد عفو و گذشت اولیاء دم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه اول امسال نیز ۲۶ پرونده مهم قصاص نفس با تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح استان به صلح و سازش منتهی کردند، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده جلوگیری و پیشگیری از دعاوی، اختلاف‌ها و درگیری‌ها در استان و همچنین ایجاد آرامش، آسایش و امنیت پایدار برای جامعه است.

باوی از خدمت ها، زحمت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح و سازش در خوزستان تقدیر کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های این شورا و ستاد استفاده شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان فلسفه وجودی شورای حل اختلاف را صلح و سازش اختلاف‌های میان مردم عنوان و تاکید کرد: لازم است با توجه به سیاست‌های قوه قضائیه بر رعایت حقوق شهروندی، جلب اعتماد و رضایت مردم، پیشگیری و کاهش از جرم و حل و فصل دعاوی میان مردم، ظرفیت بالقوه شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها