در عزاداری صبح هشتم محرم در مصلی شهرکردبیان شد؛
مراسم عزاداری هشتمین روز دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد با قرائت دعای ندبه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۶۴۲
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت‌الاسلام دکتر همتیان گفت: نهضت امام حسین علیه السلام یکی از مهمترین اتفاقاتی بود که مسیر اسلام را اصلاح کرد و اجازه نداد که اسلام از مسیر اصلی منحرف شود.

استاد خوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عاشورا یک مکتب والاست نه یک اتفاق محصور در ظرف مکان، گفت: ویژگی برجسته مکتب عاشورا این است که هرگز در ظرف مکان و زمان محصور نمی شود؛ این مکتب همواره جاری است و در مسیر حرکت خود رهروان بسیاری را همراه خود می کند.

حجت الاسلام همتیان افزود: مکتب عاشورا، مکتبی مترقی است که به نوعی می توان آن را نماد مترقی بودن دین مبین اسلام دانست، مترقی بودن از آن حیث که عاشورا نشان داد که اسلام در کنار اینکه دین رحمت و مهربانی است، در برابر ظلم و ستم هرگز نمی تواند سر تعظیم فرود آورد.

استاد حوزه ودانشگاه عنوان کرد: قیام سیدالشهدا علیه السلام نشان داد که اسلام هرگز در برابر قدرت های ظالم و مستکبر نمی تواند آرام بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: جوان امروز تشنه معارف عاشورایی است، نسل جوان باید برای تقابل با دشمنان و معاندین اسلام ناب ، دین رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم به شور و شعور حسینی برسد.

تلاوت آیات نورانی قزآن محید،قرائت زیارت عاشورا، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات