خبرهای داغ:
همدان-فرماندار شهرستان فامنین گفت: در مجموع مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان سهم فامنین از سفر ریاست جمهوری به شهرستان بوده است.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۱۴
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، صمد جلیلوند در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران با وفایش اظهار کرد: طی سفر پر خیر و برکت آیت الله دکتر رئیسی ریاست جمهوری به استان همدان و به تبع آن وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه به شهرستان فامنین اعتباراتی برای شهرستان مصوب شد.

وی افزود: در این سفر برای تکمیل و تجهیز مدارس تخریبی و نیمه تمام ۶ میلیارد تومان، تامین سرمایش و گرمایش مدارس و هنرستان‌ها یک میلیارد تومان و توسعه و تجهیز مدارس ۱۰ میلیارد تومان مصوب شد.

فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد تومان برای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان از محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: مبلغ ۲ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای از محل برنامه و بودجه و مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای احداث خط انتقال پساب به منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد اختصاص یافت.

وی از اختصاص اعتبار برای تامین گاز و اجرای خط انتقال ۴۰۰ پوندی به منطقه ویژه اقتصادی به صورت سرجمع و متمرکز در استان که متعاقباً اعلام خواهد شد، خبر داد و گفت: مبلغ ۳ میلیارد تومان برای تکمیل سالن باستانی فامنین و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل سالن‌های ورزشی سرپوشیده شهرستان تخصیص یافته است.

جلیلوند با بیان اینکه احداث ایستگاه راه آهن فامنین با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و محور سه راهی اصله –کاج با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان نیز از دیگر پروژه‌های مصوب در این سفر بود، افزود: در این سفر همچنین مباحثی از جمله احداث شهرک نیروگاه خورشیدی، گرانی نهاده‌های دامی، محل دفن زباله شهر، آسفالت معابر شهری و روستایی، مجوز احداث مجتمع صنفی و مشکل ناحیه صنعتی بیان شد.

وی ادامه داد: تسهیلات برای واحدهای تولیدی، لایروبی قنوات، تخصیص پساب به منطقه ویژه جهان‌آباد، مشکل آبرسانی روستایی و مشکلات مربوط به شهرداری و دهیاری‌ها نیز توسط شهروندان شهرستان مطرح شد و نماینده ویژه ریاست جمهوری در خصوص هریک از تقاضاها که به صورت مکتوب ارائه شد دستور پیگیری و اقدام را برای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط صادر کرد.

فرماندار شهرستان فامنین افزود: بحث مسکن مهر و رمپ ورود و خروج آزادراه کربلا، تعریض جاده جهان‌آباد به سمت همه کسی، تکمیل حوزه علمیه برادران، ساختمان جدید فرمانداری و ساختمان مجتمع فرهنگی هنری نیز در این سفر مطرح به صورت ویژه توسط مهندس محرابیان پیگیری و طی تماس‌های تلفنی با مسئولین ذیربط دستور اقدام و پیگیری‌های لازم در خصوص این موارد را صادر کرد که امید است با پیگیری ویژه و مستمر، اعتبارات لازم برای این موارد نیز منظور شود.

وی عنوان کرد: در مجموع مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان سهم فامنین از سفر ریاست جمهوری به شهرستان بوده است که علاوه بر این مبلغ، اعتبارات تأمین آب شهر و روستاهای شهرستان و برخی از پروژه‌های عام المنفعه در سرجمع اعتبارات استانی لحاظ شده که به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات