خبرهای داغ:
تبریز- همزمان با شب تاسوعا 150 اثر عاشورایی فاخر در پانزدهمین سوگواره تجسمی «۷۲بغض بوم» خلق شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۳۱
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سوگواره تجسمی «۷۲بغض بوم» سنت حسنه ایی است که از سال های گذشته تا به امروز به صورت خاص برگزار شده و امسال نیز شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این سوگواره با خلق حدود 150 اثر عاشورایی بودیم.
سه گروه از هنرمندان تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی در این سوگواره حاضر شدند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید پرداختند.
آثار خلق شده به نوعی سوگواری هنرمندان برای امام حسین (ع) است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش گذاشتند.
این سوگواره در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی و هنرمندان استانی و در جهت عرض ارادت هنرمندان تجسمی به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.
رویکرد چنین برنامه‌هایی فرهنگ‌سازی در خصوص حماسه عظیم کربلا به زبان هنر و با پیوست مردمی در سطح جامعه بوده و بر همین اساس؛ هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی، علاوه بر ابراز عشق و ارادت خود به ساحت سید و سالارشهیدان و 72تن از یاران باوفایش، با خلق آثاری فاخر، هرکدام از زاویه‌ای مفاهیم مرتبط با «حماسه کربلا و واقعه عاشورا» را به تصویر می‌کشند.
سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» پانزده مردادماه سال جاری برابر با هشتم محرم‌الحرام در محل پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها