خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام عبادی:

عاشورا صحنه احساس مسئولیت الهی و احیای امر به معروف بود

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان همدان گفت: عاشورا و قیام حسینی صحنه احساس مسئولیت الهی در برابر منکر و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۵۶
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

حجت الاسلام حسن‌یار عبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بهره‌گیری از عبرت‌های عاشورا را از مهمترین ضروریات و نیازهای جامعه اسلامی دانست و اظهار کردد: توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب حسینی و نشر آن در جامعه وظیفه و رسالت اساسی مبلغان دینی و مکتب حسینی است.

وی افزود: جامعه توحیدی با بهره‌گیری از این ارزش‌ها و معارف به کمال و پیشرفت واقعی دست خواهد یافت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان همدان با تبیین برخی از مصادیق معارف اهل بیت(ع) گفت: از مهمترین این ارزش‌ها و معارف مکتب حسینی در جامعه فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: یکی از درس‌ها و ارزش‌های مهم مکتب عاشورا توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

عبادی بسیاری از گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ناشی از بی‌توجهی و بی‌تفاوتی نسبت به این واجب الهی دانست و اظهار داشت: بی‌تفاوتی اجتماعی نسبت به منکرات و آسیب‌های موجود در جامعه، عموم مردم و اجتماع را متضرر خواهد کرد.

وی گفت: عاشورا و قیام حسینی صحنه احساس مسئولیت الهی در برابر منکر و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی استان بیان داشت: از دیگر درس‌های مهم عاشورا و مکتب امام حسین(ع) ثبات قدم در راه حق و مقابله با ظلم و سازش ناپذیری در برابر جبهه باطل است.

وی گفت: امام حسین(ع) با حرکت خود و با گذشتن از خود و اهل بیتش و تحمل مصیبت‌های عظیم به همه تاریخ درس داد تا هرگز ظلم و کفر را نپذیرند.

عبادی اظهار داشت: باید در ارائه و تبیین مکتب عاشورا و همچنین سوگواری برای مصیبت آل الله(ع) به پرهیز از آسیب‌ها و جلوگیری از حرکات و رفتارهای خلاف شان و حرمت مجالس اهل بیت(ع) توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار