خبرهای داغ:
استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی، در مراسمی گفت: شرکت در مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام گناهان را شست‌وشو می‌دهد و رحمت و برکت برای شیعیان نازل می‌شود و در دنیا و آخرت شیعه درمانده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۷۸۱
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، حجت الاسلام شاهسون با اشاره به اینکه درک لطف الهی در واقعه جانسوز عاشورا که در قالب مصیبت بزرگ تجسم یافته، نیاز به بصیرتی همچون بصیرت حضرت زینب سلام الله علیها دارد که وقتی از ایشان پرسیدند در کشته شدن برادر و عزیزانت چه دیدی؟ در جواب فرمودند: «جز زیبایی ندیدم.» اظهار داشت: مصیبتی که امام حسین (علیه السلام) در واقعه عاشورا با آن مواجه شد در تمام تاریخ بی‌نظیر بوده و نمونه‌ای در عظمت و عمق فاجعه ندارد.
استاد حوزه و کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه واقعه‌هایی که بر آن ولی بزرگ خدا و امام بر حق وارد شد، زمینه فرو باریدن رحمت الهی بر اهل ایمان و دوستداران آن حضرت شده است عنوان کرد: به طوری که انسان‌ها در هر برهه از تاریخ و از هر منطقه جغرافیایی با توسل به آن وجود مقدس مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند و این گونه است که از امام شهید ما به ((رحمت واسعه» و «کشتی نجات))تعبیر شده است.
وی با بیان اینکه در روایت‌ها و احادیث بسیاری تأکید شده که زیارت امام حسین علیه السلام موجب رشد و ارتقای معنوی انسان می‌شود گفت: عاشورا بزرگترین عبادتی است که خدای متعال برای ما قرار داده تا مردم را رشد داده و با معارف الهی آشنا کند و به این ترتیب است که انسان سالک و رهرو عاشورا به نهایت رشد و قرب خواهد رسید.
ایشان افزودند با بیان اینکه همه فیوضات عالم از گریه بر امام حسین علیه السلام سرچشمه می‌گیرد و امام زمان عجل الله فرج الشریف عزادار و محزون واقعی است و کسی که فطرت پاک داشته باشد با حزن امام زمان عجل الله فرج الشریف در ماه محرم محزون می‌شود عنوان کرد: از اول محرم کسی نمی‌دید که اهل‌بیت علیهم‌السلام لبخند بزنند و یک حزن عجیبی حضرات معصوم را فرا می‌گرفت.
این مراسم در دهه اول ماه محرم در سالن اجتماعات آموزشگاه شهیدستان شهرستان به همت پایگاه بسیج شهداء حوزه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نجف آباد برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها