مراسم سوگواری دهه اول محرم؛

عزاداری صبح تاسوعای حسینی در مصلی شهرکرد

سوگواری نهمین روز از ماه محرم در فضای باز مصلای امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد با حضور عزادران حسینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۸۳۳
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر همتیان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرکرد برگزار شد،گفت: روز تاسوعا منسوب است به حضرت  اباالفضل العباس علیه أفضل التهیة و الثناست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: با اینکه ایشان جزو آخرین شهدای کربلاست اما مشهور بوده از سابق بین ارباب منبر و مقاتل و مجالس تاسوعا را اختصاص به این شخصیت بزرگوار می‌دادند.

 کارشناس مسایل مذهبی افزود: روایت است که اولین قطره‌ای از خون شهید که  روی زمین می ریزد این شهید  اهل بهشت می‌شود حال ببینید آقا حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام به چه مقامی رسیدند، مقامی این که واقعا درکش برای ما سنگین که تازه شهدای  دیگر به مقام آقا حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام غبطه می‌خورند.

حجت‌الاسلام دکتر همتیان گفت: حضرت قمربنی هاشم علیه السلام فرزند برومند حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام و مادر ادب و وفا حضرت ام البنین سلام الله علیها الگوی ولایت مداری و ولایت پذیری است، علمدار کربلا در زمان حیات پدر بزرگوارش و امامت امام حسن و امام حسین علیهم السلام در تبعیت از امام و ولی زمان خود هیچ تردیدی به خود راه نداد.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: در روز عاشورا که دشمن ناجوانمردانه دست راست و چپ حضرت قمربنی هاشم علیه السلام را قطع می کند حضرت می فرماید "وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُموا یَمینی اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی " که باز هم دست از حمایت دین خدا و ولی خدا برنمی دارم و این ها همه از جمله خصیصه های بسیار بارز حضرت اباالفضل العباس علیه أفضل التهیة و الثناست.

تلاوت آیات نورانی قزآن محید،قرائت زیارت عاشورا، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار