خبرهای داغ:
دانش آموزان شیرازی با عشق و اشتیاق در مراسم شب شعر عاشورا به سردار بی سر سیدالشهدای مقاومت شیراز شهید حاج عبدالله اسکندری و سردار خلبان شهید علیرضا حراف ادای احترام کردند.
کد خبر: ۹۴۴۹۹۱۰
|
۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱

صفورا کاظمی دبیر انجمن ادبی چکاوک در حاشیه برگزاری شب شعر عاشورا در گفت و گو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: اتفاق عجیبی بود، ما تصمیم گرفتیم در شب تاسوعای حسینی یادواره دو شهید بزرگوار شهرمان سردار بی سر حاج عبدالله اسکندری و شهید امیر خلبان علیرضا حراف را داشته باشیم. چند روز بعد از گفتگوی تلفنی با همسر بزرگوار شهید اسکندری، رسانه ها اعلام کردند که پیکر این شهید بزرگوار تفحص شده و به شیراز می آید، و این اتفاق در حد یک معجزه بود.

وی با بیان اینکه شب شعر عاشورا به کوشش انجمن ادبی چکاوک، گروه طراحان مارس جی، سرای هنر و اندیشه، انجمن ادبی حلقه عشاق در تالار آزادی برگزار شد، تصریح کرد: مراسم شب شعر عاشورا با حضور خانواده معظم سردار شهید خلبان علیرضا حراف ، جانبازان و ایثارگران، مجتبی دینی رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، حمیدرضا عمادی رئیس اداره تربیت بدنی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، صفورا کاظمی دبیر انجمن ادبی چکاوک، مرجان هوشنگی مدیر گروه طراحان مارس جی، مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه، مهرداد هوشنگی دبیر انجمن حلقه عشاق، علی داودی مدیر انتشارات کتیبه نوین و همچنین هنرمندان ،شاعران، نویسندگان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار شد. 

مهرداد هوشنگی دبیر انجمن حلقه عشاق از نقش و جایگاه ارزشمند شهدا هم در این مراسم گفت: وظیفه ماست که کودکان و نوجوانان را با شهدا آشنا کنیم تا قدردان آرامش کنونی که در جامعه حاکم است باشند.

در ادامه مجتبی دینی از خاطرات مشترکش با سردار بی سر شهید حاج عبدالله اسکندری و رشادت های این شهید بزرگوار سخن گفت و خانواده سردار خلبان شهید علیرضا حراف، بخش هایی از زندگی این شهید بزرگوار را در زمان جنگ تحمیلی به نمایش گذاردند.

به گزارش بسیج، کودکان دانش آموز سیده مبینا عظیمی کلاس اول با ترسیم چهره شهید حراف، محمد طاها زارع کلاس دوم با ساخت کولاژ شهید اسکندری و شهید حراف، سارینا اوج هرمزی کلاس سوم با ساخت ماکت هلیکوپتر شهید حراف، آریسا علی پور با اجرای نمایش عاشورایی به آقا ابا عبدالله الحسین و این دو شهید بزرگوار ادای احترام کردند.
در حاشیه این مراسم، گالری نقاشی خط عاشورایی به نام ( نجوای قلم ) کاری از هنرمند خوش ذوق سیده لیلا مرادی و گالری نقاشی ( غنچه ) کاری از کودک دانش آموز سیده مبینا عظیمی جاذبه ی خاصی برای مهمانان داشت.
مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه که ساخت و اجرای نواهای عاشورایی این برنامه و نمایش کودک دانش آموز آریسا علیپور و پدرش را پیرامون واقعه عاشورا و شهادت علی اصغر (ع ) بر عهده داشت گفت: هنر ابزاری شگفت است که هنرمند می تواند با آن آموزه های دینی و اخلاقی را به زیبایی به مخاطب منتقل کند و تاثیر آن را در عمق وجود آنها ببیند.
برگزاری مسابقه نقاشی عاشورا و دفاع مقدس از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود که از دانش آموزان برگزیده توسط خانواده شهید حراف تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها