مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۴۹۹۹۹
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر همتیان در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهرکرد برگزار شد،گفت: رسانه ای درست شد به نام گریه، پیام عاشورا را سوار اشک کردند و به همه جا منتقل کردند. این که در روایات داریم که یک قطره اشک چه می کند و چقدر ارزش دارد؛ حقیقت است. حتی اگر حقیقت عاشورا را نفهمیم و گریه کنیم بازهم این گریه قیمت دارد؛ همین گریه ها باعث می شود چراغ محافل روشن شود و وقتی این چراغ روشن می شود، حرف ها مخاطب خودش را پیدا می کند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود : ‌این اشک برای قیام عاشورا زمین و زمان را به هم ریخته است و مدیریت آن مدیریت الهی است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: همه برکت زندگی مان از همین روز عاشورا است. هیچ کس نمی تواند جلوی این اعتقاد بایستد. کاملا یک جریان خودجوش است.

حجت‌الاسلام دکتر همتیان به نحوه شهادت امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: به‌قدری مصیبت شهادت آن حضرت،بزرگ است که ائمه اطهار و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همواره بر برپایی حضرت عزای امام حسین علیه السلام تاکید می‌کنند.

لاوت آیات نورانی قزآن محید،قرائت زیارت عاشورا، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی و تجلیل از مداح نوگل حسینی  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام از اوالین روز محرم تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

==

ارسال نظرات