اجتماع بزرگ عاشورائیان در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد با حضور پر شور جمع کثیری از عزاداران حسینی و نیز نماز ظهر روز عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۰۰۸
|
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرکرد با تسلیت شهادت و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام اظهار داشت: بی‌تقوایی و واگرایی‌ معرفتی مهم‌ترین درد جامعه در عصر حضرت امام حسین علیه السلام بود، که در روز عاشورا آن حضرت همه جمعیت ولشکر رابه تقوای الهی دعوت می‌کردند و آن‌ها را از دنیاطلبی می‌ترساند؛ قلب سید الشهدا از علیه السلام شهید شدن اصحاب به درد نیامد،بلکه واگرایی معرفتی و حرام‌خواری قلب امام را به درد آورد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به برگزاری مجالس با شکوه عزاداری ایام محرم امسال تصریح کرد: یکی از برنامه‌های خوب امسال در دهه اول محرم، برپایی مجالس سوگواری مردم شریف در این ایام و حضور در نماز های جماعت مساجد و روز تاسوعا و عاشورای حسینی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام،اقامه نمازجماعت در عزاداری ها و در ظهر تاسوعا و عاشورا حسینی مایه مباهات افتخار جامعه دینی و زمینه خوبی برای برگزاری مجالس باشکوه دینی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه قیام حضرت امام حسین علیه السلام یک جهاد تبیین در همه عرصه‌های دین است، گفت: قیام خونین کربلا هرچه در بستر زمان ماندگار باشد، حقایق بیشتری را آشکار می‌کند و دریایی عمق تمام نشدنی در طول تاریخ بشریت است واعظان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام باید نقطه مرکزی این حرکت که جهاد تبیین است را محور برنامه‌های خود قرار دهند.

در این روز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مداحی و نوحه خوانی پرداختند و ادامه حجت الاسلام دکتر سید ابوالقاسم کاظمی به مقتل روضه خوانی پرداخت و نماز جماعت ظهر و عصر روز عاشورا به امامت نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام  برگزارشد.

مراسم اجتماع عاشورائیان و نمازجماعت ظهر روز عاشورا به صورت زنده ازشبکه استانی جهانبین و همزمان سایر شبکه های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. 

ارسال نظرات