خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل فرهنگی - عقیدتی با استناد به خطبه و مناجات های امام حسین(ع) در روزهای حرکت کاروان حسینی مهم ترین هدف امام حسین(ع) را تشکیل حکومت اسلامی دانست و افزود: در این مسیر واقعه عاشورا ، مهر بطلانی بر اعتبار گمراهانی چون خاندان بنی امیه بود یزید حلال خدا حرام و حرام الهی حلال جلوه کرده بودند، زد.
کد خبر: ۹۴۵۰۰۷۷
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،- از همدان: امام حسین (ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله اصلاح امت،امربه معروف ونهی از منکر وتشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد..
سیده سمیه جعفری فعال و کارشناس فرهنگی - عقیدتی شهرستان کبودراهنگ درباره اهداف قیام امام حسین (ع) بیان کرد: امام حسین (ع) در وصیتنامه‌ای کوتاه، اما بسیار پرمحتوا به برادرش محمد حنفیّه می‌نویسد:" من از سر هوا و هوس قیام نکردم و قصد افساد و ظلم به دیگران هم ندارم،( و در پی پست و مقام و مال دنیا هم نیستم) بلکه به منظور اصلاح امت جدّم قیام کرده‌ام."

وی ادامه داد:امام حسین (ع) در وصیت نامه‌اش خطاب به محمد حنفیّه فرمود:" هدف من از قیام امر به معروف و نهی از منکر است." درزیارتنامه‌های مربوط به امام حسین (ع) از جمله زیارت وارث می خوانیم :" شهادت می‌دهم که تو "امام حسین (ع)" نماز را بپا داشتی، و زکات را پرداختی و امر به معروف و نهی ازمنکر کردی و تا هنگام شهادت از خدا و رسولش اطاعت کردی."
جعفری افزود:یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود. امام حسین (ع) برای اینکه صرفا به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد؛ هر چند که می دانست در پایان شهید می شود. در جمله‌ای از آن حضرت می‌خوانیم:" بار خدایا! تو خوب می دانی که انقلاب و نهضت من به خاطر حکومت و سلطنت بر مردم و دستیابی به زرق و برق دنیا نبوده بلکه هدف من از حکومت، ارائه معالم و نشانه‌های دینت به مردم ، و اصلاح بلاد و شهرها و ایجاد امنیت برای بندگانت و عمل به فرایض و سنتها و احکام توست."
این فعال بسیجی بااشاره به نامه امام حسین(ع) خطاب به بنی‌هاشم مدینه، گفت: امام در این نامه می‌فرمایند هر کس به کاروان من ملحق شود شهید خواهد شد و هر کس در شهر خود باقی بماند به فتح، ظفر و پیروزی دست پیدا نمی‌کند. بااینکه امام حسین (ع) در ظاهر پیروز نشد و به گونه‌ای مغلوب شد که پیکر مطهر ایشان به زیر سم اسبان رفت و اموال حضرت غارت و زنان ایشان را به اسارت گرفتند؛ طبق کلام امام حسین(ع) که در آن نامه مطرح کرده بودند فتح و پیروزی حقیقی درهمان مغوب شدن ظاهری ایشان ویارانش بود‌.
جعفری ادامه داد:خواست خداوند بود که با شهادت و اسارت خاندان امام حسین(ع) اهداف قیام ایشان تحقق یابد.
جعفری در پایان گفتگو اضافه کرد:اهداف امام حسین(ع)از قیام عاشورانابود کردن اعتبار گمراهانی همچون یزید بود که حلال خدا حرام و حرام الهی حلال جلوه داده بودند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
 
ارسال نظرات