خبرهای داغ:
هنری گفت: این همایش با حضور مسئولین کشوری و لشکری با هدف توسعه گفتمان جهادی و تغییر مبدأ حرکت های جهادی همزمان با سفر جهادی مقام معظم رهبری در سال ۴۷ به این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۵۰۱۰۶
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی در تشریح برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس گفت: بعد از زلزله شهرستان فردوس در سال ۴۷، گروه جهادی متشکل از طلاب و روحانیون برای کمک به مردم عازم این منطقه شدند که مقام معظم رهبری به عنوان جهادگر در این گروه حضور داشتند.

وی اظهار داشت: به مناسبت حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب در این تاریخ در فردوس اجلاسیه ملی جهادگران، ۱۳ شهریور امسال با حضور مسئولان کشوری و لشکری در این شهرستان برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: درهمین راستا ستاد استانی با حضور استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بیرجند، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) و هماهنگی با تمام مجموعه‌ها و نهاد‌های استان جهت برگزاری باشکوه این همایش تشکیل شد.

هنری عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج سازندگی کشور و دفتر حفظ  و نشر آثار مقام معظم رهبری این اجلاسیه به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ شهریور با هدف توسعه گفتمان جهادی و تغییر مبدأ تشکیل حرکت‌های جهادی به ۱۰ سال قبل از انقلاب که توسط شخص مقام معظم رهبری شکل گرفت؛ برگزار می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان بسیج سازندگی کشور در مدت سه روز برگزاری همایش ملی جهادگران ۶۰۰ نفر از نخبگان جهادی از سراسر کشور در سطح استان و شهرستان فردوس خدمات جهادی ارائه می‌کنند.

وی مطرح کرد: مراسم محوری اجلاسیه ملی گروه‌های جهادی ۱۳ شهریور با برگزاری همایش جهادگران با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار می‌شود و در این مراسم از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در سفر جهادی سال ۴۷ به شهرستان فردوس که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به چاپ رسیده رونمایی می‌شود.

برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران شهریور ماه در فردوس/ رونمایی از کتاب خاطرات جهادی مقام معظم رهبری با حضور مسئولین کشوری و لشکری

خدمت رسانی ۵۰ گروه جهادی میهمان همزمان با اجلاسیه جهادگران در خراسان جنوبی

هنری به حضور ۵۰ گروه جهادی میهمان در مدت برگزاری اجلاسیه در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت ۶۰۰ نفر از جهادگران میهمان و بومی در شهرستان‌های استان به ویژه فردوس خدمات جهادی ارائه خواهند کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور مسئولین کشوری و استانی در این مراسم انعقاد تفاهم نامه‌هایی در جهت محرومیت زدایی استان و شهرستان فردوس پیش بینی شده که در این همایش به امضا می‌رسد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد: افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی و کلنگ زنی عملیات اجرایی یک پروژه در شهرستان فردوس به نمایندگی از سایر طرح‌ها از جمله برنامه‌های اجرایی اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس است.

وی مطرح کرد: با گفتمان سازی فرهنگ جهادی  تلاش می‌شود تا حرکت‌های جهادی را به این سمت سوق دهیم و تفکر جهادی را در میان تمام مردم توسعه دهیم.

هنری خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف بودن برگزاری این همایش با ایام ابتدایی ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س) و امام حسن مجتبی (ع) با برنامه ریزی‌های انجام شده با دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری از حضور سخنرانان و مداحان کشوری در این برنامه استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های اجلاسیه ملی جهادگران دانست و گفت: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه از محصولات تولیدی روستایی استان، ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی جهت بازید علاقمندان کشوری و استانی به منظور معرفی و بازاریابی محصولات استان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضور سه روزه، ۶۰۰ جهادگر در این اجلاسیه در شهرستان فردوس کارگاه‌های آموزشی برای جهادگران به منظور بیان خاطرات و تشریح سبک مدیریتی رهبر معظم انقلاب توسط مسئولین دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار می‌شود تا این افراد به عنوان سفیران جهادی سبک جهادی ایشان را به عنوان الگو در سطح کشور نشر و توسعه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها