خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس گفت: امید آفرینی با وجود همه مسائل و جهاد همراه با اخلاص لازمه اصلی امروز جامعه است.
کد خبر: ۹۴۵۰۲۰۱
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، احمدرضا قاسمی در نشست هم اندیشی مسئولان و اعضای پایگاههای علمی شهرستان زرین دشت بر لزوم‌توجه ویژه به نبوغ جوانان تاکید کرد و گفت: جامعه امروز ما نیازمند یک حرکت جهادی عظیم با جبهه ای متشکل از افسران زبده و نخبه ای است تا در مقابل هجمه های مختلف دشمنان قد علم کنند و عزت و اعتماد به نفس علمی را در سطح ملی حفظ کنند.

وی با تاکید به منویات رهبر انقلاب در خصوص خودباوری جوانان، افزود: امید آفرینی با وجود مسائل و جهاد همراه با اخلاص لازمه اصلی امروز جامعه است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه وی و سایر همکارانشان در مجموعه سپاه فجر خادم مردم هستند، تصریح کرد: در سازمان بسیج علمی و‌پژوهشی مدارس غیر انتفاعی و یا دولتی معنایی ندارد، زیرا آنچه که مهم است استعدادهای نهفته ایست که باید در دانش آموزان و دانشجویان شکوفا شود.

قاسمی ابراز کرد: باید با متناسب سازی استعدادها سند چشم انداز توسعه شهرستان زرین دشت به دست افراد اهل قلم و نخبه تهیه و تدوین شود ، چرا که همین نخبگان هستند که بدون‌شک میتوانند سرنوشت آینده ۱۰ ساله این شهرستان را ترسیم کنند.

او ادامه داد: ما در دولت انقلابی سطح انتظارمان از خودمان و مسئولان حل مسائل مردم است، چرا که فرصت ها در دولت انقلابی کوتاه است.

قاسمی یاد آور شد: همه خوب میدانیم که میزان کشت و تولیدات دامی در این شهرستان متاثر از خشکسالی های مداوم با کاهش چشمگیری روبرو شده است، اما فرصت های بی نظیری در حوزه صتعت در این شهرستان وجود دارد که نمود آن کشوری است.

وی با ذکر این نکته که ما نتوانستیم در حوزه تربیت فرزندان برای تحویل مدیرآن کار آمد نقش ارزنده ای داشته باشیم ، عنوان کرد: باید با هدایت و تزریق روحیه جهادی در نخبگان جامعه، زمینه رشد آنان را فراهم کنیم.

قاسمی نخبگی را در داشتن مدرک تحصیلی ندانست و اذعان‌کرد: سردار سلیمانی نمونه بارز یک نخبه انقلابی بود که فارغ از داشتن هرگونه مدرک تحصیلی جهانیان را به حیرت وا داشت.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس بر لزوم‌حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: دو شرکت لودرسازان و تاک شهرستان زرین دشت یکی از ظرفیتهای بالقوه شهرستان زرین دشت است که در دارای افتخارات متعدد بوده و هست.

این مقام مسئول در حوزه علمی سپاه استان فارس ادامه داد: حضور استان فارس پس از استانهای یزد و اصفهان علیرغم تنش های آبی شدید در حوزه کشتهای گلخانه ای در حداقل است در حالیکه همگان خوب میدانیم که بحران آب حل شدنی نیست و باید به سمت آبیاری های نوین و کشت های گلخانه ای روی بیاوریم.

قاسمی با تاکید بر اینکه باید نقطه ضعف ها احصاء مساله شوند، اعلام کرد: با راه اندازی بانک نظام احصاء مسائل و شناخت آنان نیمی از مسائل حل میشود.

وی خاطرنشان ساخت: پایگاه علمی وقفی روستای خسویه شهرستان زرین دشت در بین ۵۰ هزار پایگاه علمی وقفی کشور رتبه نخست دارد که همین موضوع بر اهیمت توجه به این پایگاهها می افزاید.

تشکیل اتاق فکر نخبگان، تزریق اعتبار از سوی اعتبارات نماینده مجلس به پایگاههای با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای دانش بنیان از دیگر نکاتی بود که رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری فارس به آن اشاره داشت.
به گزارش بسیج، شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد با جمعیتی نزدیک به ۸۰ هزار نفر در ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرق استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها