خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

خبرنگار عاشورایی و زینبی یعنی جریان سازی در مسیر انقلاب 

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: مفهوم خبرنگار عاشورایی و زینبی یعنی خبرنگاری که مجاهدت مخلصانه در رساندن پیام و جریان سازی دارد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۱۶
|
۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز همایش خبرنگار عاشورایی و زینبی با حضور سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و اصحاب رسانه در حسینیه امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد. 

 

علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری مفهوم خبرنگار عاشورایی و زینبی بیان کرد: از حرفه های مهم و تأثیرگذار در معادلات دنیا حرفه خبرگزاری است. زیرا خبرنگار دریچه های جدیدی بر روی جامعه باز می کند و روشنگران جامعه هستند و به تعبیری خبرنگاران دیده بانانی هستند که جامعه به مخاطره نیفتد.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: خبرنگاران دیده بانانی هستند که در رصد برای پیشگیری از اتفاقات تلخ جامعه هستند. اگر خبرنگاران نبودند بسیاری از اتفاقات مدفون می شدند. اگر خبرنگاران نبودند بسیاری از حوادث تحریف می شدند و لذا تعبیر این است که خبرنگاران چشم باز و تیزبین جامعه هستند و این تیزبینی موجب طی مسیر درست جامعه می شود.

 

وی اظهار کرد: در جامعه امروزی دو‌ نوع خبرنگار داریم. خبرنگاران حسینی و زینبی که شامل شما خبرنگاران انقلابی هستید و خبرنگاران یزیدی و عمر سعد که امپراطوری رسانه ای دنیا که سعی می کنند خبرها را وارونه منتشر می کنند. در داخل کشور نیز بسیار نادر روشن‌فکرنماهایی هستند که بدون تفکر و با تکیه بر قدرت پوچ غرب واقعیت ها را پنهان کرده و اکاذیب را نشر می دهند.

 

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: مفهوم خبرنگار عاشورایی و زینبی یعنی خبرنگاری که مجاهدت مخلصانه در رساندن پیام و جریان سازی دارد.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: در صحنه کربلا دو مرحله وجود دارد که شامل خون و پیام می شود. در مرحله خون، سیدالشهدا خالصانه این جریان را تبیین کردند و با شهادت ایشان تحولات بزرگی در جامعه دینی رخ داد و کرسی امام صادق و امام باقر معلول حادثه کربلا هستند. لذا هر حادثه مثبتی که بعد از شهادت سیدالشهدا رخ داد معلول خون سیدالشهدا است. 

 

حجت الاسلام معبودی یادآور شد:هرساله این پاکی خون، آلودگی جامعه بشری را می زداید همچنان که این تبلیغات گسترده دشمن با یک اربعین و دهه محرم از بین می رود و این قدرت خون ثارالله است چرا که ایشان مجاهد مخلص است و در این مسیر پیام رسان ها نیز مجاهد مخلص بودند و این نکته مهمی است که رمز موفقیت هر جامعه مجاهدت و اخلاص است.

 

وی اضافه کرد: خبرنگار عاشورایی یعنی مجاهد مخلص. یعنی تحت تاثیر در جنگ روانی دشمن قرار نگیرد. وقتی امام حسین به شهادت رسید، حضرت زینب کبری ظاهراً اسیر شد. اما وقتی بانوی صبر و استقامت وارد شام شد، با صدایی رسا، چنان خطابه کرد و جنگ روانی دشمن را به هم ریخت که بی نظیر بوده است. خبرنگار زینبی یعنی جنگ روانی دشمن را علیه دشمن استفاده کند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه بیان کرد: زینب کبری، با روشنگری در مقابل ابن زیاد انقلابی به پا کرد. خبرنگار عاشورایی و زینبی یعنی هجوم به مرکز دشمن. یعنی تشخیص درست از دشمن. مرکز قدرت یزیدیان خواب مردم و غفلت مردم و ابهت کاذب دشمن است لذا هم مردم را بیدار کردند و هم ابهت یزیدیان را شکستند.

 

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: زینب کبری در جلسه یزید می فرماید؛ تو فرزند معاویه هستی و بدانید که فرزند همان کسانی هستید که به دست پیغمبر آزاد شدید. یکی از معانی خبرنگار عاشورایی و زینبی تبدیل تهدیدات به فرصت هاست

حضرت زینب در پاسخ به این سوال ابن زیاد که در کربلا چه دیدی؟ بیان کرد که من جز زیبایی چیزی ندیدم. زینب کبری به مردم کوفه می گوید مثال شما مردم کوفه مثال زنی است که موهایش را بافته و باز کرده یعنی شما پیمان بستید و به راحتی پیمان شکستید.

 

وی افزود: بنی امیه یعنی منافقین که به ظاهر مسلمان و باطنا منافق است. مردم هشت سال تحریم ها را تحمل کردند و این سختی ها به دلیل فتنه گری همین شخصی است که امروز سخنان واهی به زبان می آورد اما به جایی نرسید. هر کسی که دستش را از حسین برداشت بی شک دنباله رو حجاج بن یوسف خواهد بود و هر کسی که دستش را از انقلاب برداشت به همین روز گرفتار شده و دنباله رو قدرت های پوچ خواهد شد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار