خبرهای داغ:
همدان- مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان گفت: مهمترین ابزار دشمن در گام دوم انقلاب ابزار تحریف است که از مسیر رسانه آن را عبور می‌دهد و راه حل مقابله با آن جهاد تبیین است.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۶۲
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر قوامی مشفق در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر تحقق گام  دوم انقلاب قدم برمی‌دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و سنگ اندازی‌ها، همچون کوه با صلابت و استوار در مسیر تعیین شده با زعامت مقام عظمای ولایت طی طریق می‌کند. 

وی افزود: به موازات این رشد و پیشرفت‌ها، دشمنان انقلاب اسلامی جنگ هوشمند و ترکیبی، جنگ اداراکی جنگ روایت‌ها را با هدف تحریف انقلاب اسلامی یا به تعبیری استحاله انقلاب اسلامی به راه انداخته است و در این جنگ به دنبال وارونه کردن واقعیت‌های انقلاب اسلامی و زدن عقبه‌های ارزشی این انقلاب تنومند است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان گفت: مهمترین ابزار دشمن در گام دوم انقلاب ابزار تحریف است که از مسیر رسانه آن را عبور می‌دهد و راه حل مقابله با آن جهاد تبیین است؛ که بارها و بارها در سخنان مقام معظم رهبری تاکید شده است  و آن را فریضه قطعی و فوری قلمداد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این عصر رسانه و در جنگ روایت‌ها باید همچون حضرت زینب کبری (س) علم عدالت‌خواهی و روشنگری را بلند کرد؛ بانوی بزرگی که با رسالت جهاد تبیین عاشورایی، عاشورا را هم به بلوغ رساند و هم به کمال و موجبات جهانی شدن عاشورا را رقم زد.

قوامی مشفق تصریح کرد: سابقه ماموریت جهاد تبیین ریشه‌ای به درازای تاریخ انقلاب‌های الهی دارد که در هر عصری علمداران این امر، قلم‌داران رسانه‌ها و صاحبان نطق‌های زیبا اگر کوتاهی کرده باشند امروز خود را در مقابل تاریخ بشریت سر افکنده پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به مصادیق این کوتاهی‌ها در انجام فریضه جهاد تبیین افزود: داستان قوم بنی اسرائیل یکی از این موارد است که عبرت تاریخی دارد و باید مطالعه کرد تا از تاریخ سیلی مجدد نخورید، زمانی که معجزات الهی را امت با چشمان خود می‌دیدند اما  در حد  فاصل 40 روز که حضرت موسی (ع) به طور رفت شبکه نفوذ به سردمداری فتنه‌گری چون سامری با دستگاه رسانه‌ای قوی بر افکار عمومی غلبه کرد و موفق شد تا امت را از ولایت جدا کند، چراکه صاحبان قلم و خواص و صاحبان نطق‌های نافذ در آن عصر کوتاهی کردند و مورد غضب الهی واقع شدند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان تصریح کرد: در داستان غدیر خم نیز شبکه نفوذ با شروع جنگ روایت‌ها و روایت‌های غلط و گمراه کننده، طی 75 الی 90 روز موفق شد تا امت را از ولایت جدا کند چراکه صاحبان قلم که باید بعد از رحلت رسول گرامی اسلام(ص) از غدیر خم و آنچه دیدند و بیعت کردند، می‌نوشتند کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه داستان عاشورا سراسر عبرت است، گفت: حدفاصل چند ماه بود که نظر امتی که ولی خدا را فراخواندند تا تبعیت کنند اما با فعالیت شبکه نفوذ که هدفش تحریف وافعیت‌ها بود، ایشان را به قتلگاه بردند.

قوامی مشفق با اشاره به هنر قلم و قلم فرسایی و هنر اطلاع رسانی که خداوند متعال به این قلم و ارزش آن در قرآن کریم قسم یاد کرده است، افزود: این قلم‌ها و نطق‌ها می‌توانند هم مایه هدایت و هم مایه ضلالت در جامعه‌ باشند اگر کوتاهی کنند همچون عاشوراها را رقم می‌زنند، قلم در تراز انقلاب قطعا مایه هدایت در جامعه است.

وی یادآور شد: امروز به لطف وجود خبرنگاران و اهالی رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی که در خط مقدم مقابله با تحریف هستند جنگ روایت‌های دشمنان اسلامی شکست خورده است، و صاحبان قلم در این انقلاب اجازه نداده‌اند که تاریخ تکرار شود و امروز مایه مباهات انقلاب اسلامی هستند و باید قدردان تلاش‌های بی وقفه این عزیزان بوده ودر راستای حل مشکلات صنفی آنها مسئولان پیشقدم شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان عنوان کرد: از مسئولین و متولیان امر می‌خواهیم ضمن توجه به ضرورت و فراگیر کردن موضوع سواد رسانه و اهمیت آن در جنگ شناختی به فکر تربیت رسانه‌ای فرزندان این مرز و بوم مبتنی بر سبک زندگی ایرانی-اسلامی باشند، مسئولین به فکر قاعده‌مند شدن فضای مجازی و عدم رهاشدگی در حین استفاده از خدمات راحت و آسان فضای مجازی باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های رسانه و قلم در تراز انقلاب اسلامی گفت: قلمی که در اجاره هیچ حزب یا جریان یا فرد سیاسی نباشد و حریت خود را حفظ کند، قلمی که آگاهانه، مدبرانه، منصفانه و عادلانه بنویسد، امید آفرین باشد و قلمی که مساله محوری با رویکرد حل مسائل و مشکلات مردم از شاخصه‌های آن باشد این رسانه و قلم در تراز انقلاب اسلامی است

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات