خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان گفت: امروز کشور ما از موضع قدرت مذاکره می‌کند و دشمن باید بداند کشور ما مقتدر است و برای هیچ کاری از دیگران اجازه نخواهد گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۶۳
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه مردم جامعه قدردان شهدای مدافع حرم هستند، اظهار کرد: ملت ایران برای ادامه راه این شهدا پاسدار فرهنگ والای ایثار و شهادت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سردار شهید حسین همدانی و شهدای مدافع حرم سوریه را از سقوط قطعی نجات دادند، تصریح کرد: امروز به برکت شهدای مدافع حرم و مجاهدت شهید همدانی‌ها جبهه مقاومت توسعه کمی و کیفی خوبی پیدا کرده است به نحوی که یک شبکه قوی مقاومت در منطقه شکل گرفته و هر بخش آن می‌تواند در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد و این رژیم توان دفاع و مقابله با آنان را ندارد.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه گاهی عده‌ای با تساهلات و عدم درک صحیح خود از امنیت دینی و ملی حرف‌ها و زخم زبان‌هایی می‌زنند، گفت: اما امروز کشور ما مشخص کرده که سیاست‌های جمهوری اسلامی در راهبرد منطقه موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های دشمن با فرافکنی مشکل اصلی برجام را عدم خروج یا خروج سپاه از لیست ترویست‌ها می‌دانند در حالی که مساله اصلی مذاکرات بر سر کنار گذاشتن تحریم‌ها و بهره‌مندی کشور از منافع اقتصادی برجام است.

شعبانی موثقی اظهار داشت: کشور ما سال‌ها است با برجام مواجه است ولی هیچ گاه از منافع اقتصادی آن بهره‌مند نشده اما آن چیزی که دولت اصرار دارد علاوه بر لغو تحریم‌ها، تضمین محکم جریان ۱+۵ است زیرا طرف مقابل در بحث مذاکرات هیچ تضمینی نمی‌دهد.

وی افزود: مشکل اصلی برجام این است که دشمن می‌خواهد دوباره به شرایط قبل بازگردد و مسائل هسته‌ای ما را کنترل کند و بعد اینکه به خواسته‌های خود برسد از آن خارج شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه متن نهایی منتشر شده از سوی طرفین هیچ‌گونه تاییدی از سوی طرف ایرانی ندارد، گفت: امروز کشور ما از موضع قدرت مذاکره می‌کند و دشمن باید بداند کشور ما مقتدر است و برای هیچ کاری از دیگران اجازه نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد بحران و جنگ داخلی در سوریه تضعیف جبهه مقاومت بود، تصریح کرد: در همان ابتدای مساله بیداری اسلامی چرا آمریکا و رژیم صهیونیستی به این کشورها ورود پیدا نکردند.

شعبانی موثقی ادامه داد: حتی به تعبیر رئیس جمهور سابق آمریکا ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه برای اینکه نفوذ در منطقه خاورمیانه پیدا کنند هزینه شد و عربستان پول نفت خود را برای به زمین زدن سوریه وارد میدان کرده و رژیم صهیونیستی به صورت قاطع از داعش حمایت کرد.

وی افزود: در واقع هدف از سیاست کلان آمریکا و هم‌پیمانانش توسعه رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه تضعیف جمهوری اسلامی و ناامن‌سازی کشور ایران بود.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به مشکل آب در استان همدان از مسوولان خواست برای قطعی آب در محله ای از قبل به مردم اطلاع داده شود تا آنها آمادگی خود را در این زمینه داشته باشند.

وی با قدردانی از حضور پرشور هیات‌های مذهبی در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) گفت: جای یک تجمع بزرگ و منسجم مردمی در استان خالی بود و در اکثر استان‌ها تجمعات بزرگی شکل گرفته است و چرا استان همدان که دارالمومنین است چنین تجمعی ندارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات