خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در یادواره شهدای تیمورتاش گفت: مادر شهیدی که جوان برومندش را با عشق پرورش می‌دهد و بعد با افتخار، او را تقدیم اسلام می‌کند و پس از شهادت او، به راه و هدف بلند شهیدش می‌بالد، مجموعه‌ای از ایثار و عظمت و بزرگی است و باید در برابر این همه عظمت ادای احترام کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۱۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ در یادواره شهدای تیمورتاش از توابع شهرستان بجنورد که همزمان با دهه اول ماه محرم برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در این مراسم شهدای ایران اسلامی را ادامه دهندگان راه یاران اباعبدالله الحسین (ع) معرفی کرد و گفت: شهدای عزیز با تمسک به راه شهدای دشت کربلا در برابر دشمنانی که از عدالت و انسانیت بویی نبرده بودند ایستادند و به مقام شهادت نائل شدند.

وی گفت: در عالم دو جبهه حق و باطل با دو تفکر متفاوت وجود دارد که همیشه در برابر هم قرار دارند و تا دنیا دنیاست این تقابل وجود خواهد داشت.

امام جمعه بجنورد جنگ بین هوای نفس و عقل را همان تقابل جبهه حق و باطل دانست و افزود: هرگاه در برابر خواسته‌ها و هوس‌های نفسانی کوتاه بیاییم طبیعتا جبهه باطل پیروز خواهد شد و جریان حق را به انزوا خواهد کشاند و در این شرایط است که اباعبدالله الحسین (ع) به قتلگاه کشیده می‌شود و خاندان عصمت و طهارت به اسارت خواهند رفت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت اصل تبری و تولی در تفکر شیعیان گفت: تولی و تبری یعنی با تمام وجود تا پای جان از جبهه حق حمایت کنیم و مردانه در برابر جبهه باطل بایستیم.

وی با بیان این نکته که زیارت عاشورا مجموعه‌ای از نولی و تبری است ادامه داد: یکی از فلسفه‌های قرائت زیارت عاشورا این است که دشمن را فراموش نکنیم چه بسا که اگر دشمنی و عداوت دشمن را فراموش کنیم به مرور به سمت آنها جذب می‌شویم و در قالب سپاه دشمن با اسلام مبارزه خواهیم کرد. این خاصیت دشمن و شیاطین عالم است.

حجت الاسلام نوری افزود: یزید، شمر و عمر سعد و به کلی جریان باطل محدود به یک زمان و عصر خاص نیست بلکه در طول تاریخ یزیدها و عمر سعدهایی وجود دارند که باید در برابر آنها ایستاد و اجازه نداد که عرصه را بر جریان حق تنگ کنند.

امام جمعه بجنورد گفت: در عصر ما نیز شهدای عزیز با تاسی به شهدای کربلا در برابر یزیدیان زمان ایستادند و با شهادت خود عزت‌آفرین شدند و ثابت کردند همچنان خون بر شمشیر پیروز است.

حجت‌الاسلام نوری با انتقاد از برخی زمزمه‌ها که بر طبل تسلیم در برابر استکبار می‌کوبند گفت: تجربه ثابت کرده است اگر در برابر دشمن تسلیم شویم و کوتاه بیاییم باز هم دشمن از عداوت و دشمنی خود دست بر نمی‌دارد.

وی با بیان این نکته که ایثار خانواده های شهدا کمتر از خود شهدا نیست افزود: مادر شهیدی که جوان برومندش را با عشق پرورش می‌دهد و بعد با افتخار، او را تقدیم اسلام می‌کند و پس از شهادت او، به راه و هدف بلند شهیدش می‌بالد، مجموعه‌ای از ایثار و عظمت و بزرگی است و باید در برابر این همه عظمت ادای احترام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها