خبرهای داغ:
سرپرست انتقال خون استان قزوین در دیدار با مجموعه خبرگزاری بسیج،  
طالبیان گفت: در روز عاشورا ۶۴۵ نفر جهت اهدا خون به پایگاه های ما مراجعه کردند. به طور معمول ۷۰ تا ۷۵ درصد افراد مراجعه کننده، واجد شرایط اهدا خون هستند. لذا از تعداد ذکر شده حدود ۵۴۰ نفر در روز عاشورا واجد خون گیری بودند.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۴۲
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عباس طالبیان اردستانی سرپرست انتقال خون استان قزوین، در دیدار با مجموعه خبرگزاری بسیج به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به رسالت خبرنگاری بیان کرد: بی شک حرفه خبرنگاری جزو حرفه های است که به طور مستقیم با مشاغل مختلف در ارتباط بوده و لذا رسالت پیام رسانی، اطلاع رسانی، مطالبه گری جامعه برعهده این قشر پرتلاش است و با توجه به تقارن هفته خبرنگار با ایام ماه محرم، پیوند رسالت زینبی و رسالت خبرنگاری مشهود و بسیار قابل لمس است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در بحث خون و فرآورده های خونی گفت: استان خوشبختانه طوری بنیانگذاری شده که ۷۰ درصد خون و فرآورده ها ام در استان مصرف می شود و ۳۰ درصد بیش از نیاز استان، خون تامین می شود.

سرپرست انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: خون مازاد بر مصرف به استان های که قزوین معین آنها می باشد و یا به سایر استان های نیازمند به خون و فرآورده های خونی منتقل می شود.

دکتر طالبیان اردستانی با اشاره به فعالیت سازمان انتقال خون قزوین در دهه اول ماه محرم عنوان کرد: ما دو پایگاه ثابت انتقال خودم در استان داریم که شامل پایگاه انتقال خون شهرستان تاکستان با زمان فعالیت ۸ صبح تا ۲ بعداز ظهر و پایگاه انتقال خون قزوین با زمان فعالیت ۸ صبح تا ۸ شب می باشد.

وی افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در روز ۱۵ مردادماه همزمان با شب تاسوعا این سازمان از ۸ صبح تا ساعت ۲۴، پذیرای خیرین اهدای خون بود و در تاکستان از ۸ صبح تا ساعت ۲۰، و در روز عاشورا از ۸ صبح تا ۲۲ این فعالیت ادامه داشت.

سرپرست انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در روز عاشورا ۶۴۵ نفر جهت اهدا خون به پایگاه های ما مراجعه کردند. اما همه کسانی که جهت اهدا خون مراجعه می کنند، واجد شرایط اهدا خون نیستند اما یه طور معمول ۷۰ تا ۷۵ درصد افراد مراجعه کننده، واجد شرایط اهدا خون هستند. لذا از تعداد ذکر شده حدود ۵۴۰ نفر در روز عاشورا واجد خون گیری بودند.

وی با اشاره به فعالیت تیم سیار انتقال خون اضافه کرد: این تیم از ساعت ۱۷ روز تاسوعا تا سالها ۲۴ جهت خون گیری در شهرستان بویین زهرا مستقر شدند که بیش از ۸۵ نفر جهت خون گیری مراجعه کردم و از این تعداد حدود ۶۶ نفر واجد اهدا خون بودند.

طالبیان در ادامه یادآور شد: استقبال خوبی از امر خیر اهدا خون در استان وجود دارد. در کشور از بین هر هزار نفر جمعیت ۲۷ نفر اهدا کننده خون هستند و استان قزوین کنی بیشتر از این متوسط کشوری است. اما فراوانی این متوسط در استان های مختلف متفاوت است.انا قطعا راه اندازی تور رسانه ای جهت حضور اصحاب رسانه جهت بازدید از روند خون گیری تا تفکیک فرآورده های خونی می تواند نقش موثری در افزایش آمار اهداکنندگان خون داشته باشد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها