شهردار سمنان از افتتاح و بهره برداری 45 پروژه این مجموعه در هفته دولت امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۰۸۸۳
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، سید علی مرتضی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن شهید بابایی شهرداری سمنان برگزار شد، با اشاره به تصدی‌اش در سمنان به‌عنوان شهردار این شهر از ابتدای آبان ماه سال 1400 اظهار داشت: اگر در طول این مدت نسبت به برگزاری نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران اقدام نشده است تنها یک دلیل داشته است آن‌هم اینکه باید حتماً عملکردی وجود داشته باشد تا نشستی جهت اطلاع‌رسانی برگزار شد.

وی افزود: پروژه پل شهرک روزیه سمنان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اصلی و مهم در دست اقدام شهرداری سمنان در 183 روز باقی‌مانده تا 22 بهمن‌ماه امسال که تلاش خواهیم کرد تا این تاریخ افتتاح شود.

شهردار سمنان افتتاح این تقاطع غیر هم‌سطح را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه در طول 9 ماه گذشته روند احداث این پل 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است گفت: با افتتاح این پل حجم زیادی از بار ترافیکی این نقطه از شهر کاسته و عبور و مرور مردم آسان‌تر خواهد شد.

مرتضی نژاد با اشاره به آخرین روند احداث تقاطع غیر هم‌سطح شهرک روزیه سمنان تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری سمنان جلساتی با مشاور فنی این پل دارد و در صورت متقاعدشدن اعضای شورای اسلامی شهر سمنان روند عملیاتی احداث این پل که در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی افتتاح و بهره‌برداری 45 پروژه شهرداری سمنان در هفته دولت امسال گفت: در تلاش برای افتتاح تمامی این پروژه‌ها در هفته دولت هستیم و اگر پروژه‌ای در این هفته به هر دلیلی افتتاح نشود؛ قطعاً در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مرتضی نژاد به احداث جاده سیلو سمنان با این عبارت که این طرح همچون استخوانی در گلو مانده است گفت: طول این جاده 2 کیلومتر و 300 متر است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند و کار جدول‌گذاری در این جاده به پایان رسیده و در روزهای آینده نسبت به آسفالت و بحث تأمین روشنایی این جاده اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان 2 کیلومتر و 500 متر فیبر نوری خریداری کرده است گفت: از ابتدای سال 1401 تا 20 مردادماه امسال حدود 35 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه عمرانی انجام داده‌ایم.

شهردار سمنان با بیان اینکه از یکم آبان ماه 1400 تا پایان سال گذشته جمع کل هزینه عمرانی این مجموعه در سطح شهر سمنان 128 میلیارد تومان بوده است گفت: از کل بودجه سال گذشته مبلغ 370 میلیارد تومان وصول‌شده است که 179 میلیارد تومان آن در پنج‌ماهه اول سال جاری وصول‌شده است.

مرتضی نژاد با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در سال 1401 مبلغ 845 میلیارد تومان است که برای سمنان این مبلغ بسیار کم است گفت: درآمد به‌دست‌آمده از ابتدای سال تاکنون 127 میلیارد تومان بوده است و قول می‌دهیم که کل بودجه را تا پایان سال جاری به ثمر برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد کل کارکنان شهرداری سمنان یک هزار و 517 نفر است گفت: خط قرمز ما در شهردار سمنان به‌کارگیری افراد با سفارش و پارتی‌بازی است و در حال حاضر تحت هیچ شرایطی قصد اضافه کردن نیروی انسانی به مجموعه شهرداری سمنان را نداریم.

شهردار سمنان با اشاره به تشکیل 139 پرونده مربوط به خانواده ایثارگران تا پایان سال 1400 گفت: تعیین تکلیف تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران با جدیت در دستور کار قرار دارد.

مرتضی نژاد با بیان اینکه وصول درآمد پایدار شهرداری از دیگر اموری است که در این مجموعه با جدیت دنبال می‌شود گفت: تا این امر محقق نشود کار اقتصادی و عمرانی و ساخت‌وساز جدید شهری در سمنان اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین این درآمد باید حتماً وصول شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی 220 میلیارد تومان درآمد از محل فروش اموال غیرمنقول در سمنان گفت: از ابتدای سال 1401 تا به امروز 60 میلیارد تومان طلب پیمانکاران پرداخت‌شده است.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: مبلغ 220 میلیارد تومان طلب شهرداری سمنان از ادارات این شهر تا پایان سال 1388 است که در حال به‌روزرسانی این موضوع هستیم.

مرتضی نژاد عنوان کرد: شهرداری سمنان از سال 1395 تا به امروز بدون احتساب فیبر نوری جاده سیلو شهر سمنان 35 کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان از سال 1394 تا پایان سال گذشته مبلغ 13 میلیارد و 800 میلیون تومان برای دوربین‌های سطح شهر سمنان هزینه کرده است گفت: این بدین معناست که هرساله بیش از یک میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌شود.

شهردار سمنان با بیان اینکه در 9 ماه گذشته شهرداری سمنان 2 میلیارد و 800 تومان برای دوربین‌های سطح شهر سمنان هزینه کرده است گفت: در حال حاضر هشت دوربین تردد، 6 دوربین سطح تخلف و 43 دوربین پایش تصویر در سطح شهر سمنان وجود دارد.

مرتضی نژاد گفت: از سال 1398 تا به امروز 26 نقطه حادثه‌خیز از سوی شورای ترافیک به شهرداری سمنان اعلام‌شده است که 22 نقطه از این تعداد رفع نقص شده است.

وی بیان کرد: 40 نقطه مستعد حادثه‌خیز در سطح شهر سمنان وجود داشته است که شهرداری سمنان نسبت به رفع آن اقدام کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها