خبرهای داغ:
کارگاه آموزشی- توجیهی هیئت امناء موقوفات استان فارس از امروز به مدت سه روز در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۹۲۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حمید صفری معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اعلام این خبر گفت: به کار گیری اُمناء برای موقوفات و شکل گیری هیئت امناء موقوفات با هدف توانمندسازی موقوفات و ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور صورت می پذیرد و به همین منظور در استان فارس تاکنون حکم تعداد 70 نفر از امناء موقوفات فارس با تایید و نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صادر شده است و در سال جاری نیز تعداد دیگری از اعضای هیات امناء موقوفات منصوب می شوند.
وی افزود: کارگاه آموزشی- توجیهی هیئت امناء موقوفات فارس به مدت سه روز در شهر شیراز دایر خواهد بود و شرکت کنندگان طی این مدت آموزشهای لازم و تخصصی در حوزه های اوقافی، ثبتی، حقوقی و قوانین و مقررات وقف را فرا خواهند گرفت.
صفری با اشاره به وظایف و ماموریت های هیئت امناء موقوفات گفت: حفظ، صیانت و حراست از موقوفات و همچنین احیای موقوفات و تلاش برای بهره وری اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه موقوفات از جمله اهداف اصلی امناء موقوفات است و این افراد به عنوان بازوان توانمند موقوفات متصرفی با ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان فارس همکاری خواهند کرد.
معاون مدیریت منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف فارس، کارگاه آموزشی هیئت امنا موقوفات فارس را ۳۰ ساعت آموزشی دانست و اظهار کرد: در این دوره فراگیران همچنین با مباحث و ملاحظات تخصصی در حوزه فرایندهای سرمایه گذاری موقوفات، قوانین امور مالیاتی، آیین‌نامه‌ها، مقررات و فرآیندهای امور ثبتی موقوفات به صورت تخصصی و جامع آشنا خواهند شد.
صفری تاکید کرد: از آنجا که این دوره آموزشی به صورت کارگاهی برگزار می شود هر یک از اعضای هیئت امنا موقوفات با سامانه جامع موقوفات نیز آشنا و از نزدیک با بخش های تخصصی و مختلف این سامانه کار خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها