تبریز- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به احرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف از آن را تعالی بخشیدن ارزش ها در مدارس و مراکز آموزشی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۹۶۸
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیرضا صیادی در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص اجرای این سند قرارگاه های مختلفی شکل گرفته تا بتوانیم برنامه های آن را در راستای اهداف نظلم جمهوری اسلامی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش بر همه روشن است، پیاده سازی اهداف و برنامه های نظام جمهوری اسلامی را از مهم ترین آن برای تربیت دانش آموزان خواند.

صیادی با اشاره به فراز و نشیب های مختلف نظام آموزشی کشورمان از مکتب خانه تاکنون، بیان کرد: آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر کمی و کیفی خیز بلندی برداشت که نتایج آن ارزشمند است.

وی اضافه کرد: تکریم دانش آموزان در آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی از مهم ترین مولفه ها در تعلیم و تربیت دانش آموزان به خصوص در مناطق محروم و دور از دسترس است.

صیادی احصا نقاط ضعف و کاستی را امری ضروری و توجه به نقاط قوت را امری بدیهی دانست و تاکید کرد: قطعا با تکیه بر این ضرورت ها فرصت های مناسبی است تا برنامه های تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش بر اساس آن تدوین و اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان توجه به ظرفیت هایی چون نیروی انسانی، استفاده از تجارب بازنشستگان این دستگاه صروری دانست و به تکریم و پاسداشت آن ها و تسهیل امورشان تاکید کرد.

صیادی نگاه رهبر انقلاب به معلمان را عالمانه‌ و بی‌نظیر خواند و یادآور شد: هیچ مقامی در سطح دنیا تا این حد به معلمان توجهی نداشته است.

وی توجه و عمل به سند تحول بنیادین، توجه به پوشش تحصیلی، مسائل تربیتی، آنالیز مسائل مختلف آموزشی را مورد توجه آمورورش استان برشمرد و گفت: نقاط قوت و ضعف را بر اساس این مولفه ها احضا و اقدامات انجام می شود.

صیادی دور نگه داشتن آموزش و پرورش را از سیاست زدگی و سیاست کاری مهم عنوان و اظهارداشت:  آموزش و پرورش متعلق به همه‌ مردم، آینده سازان و  دانش‌آموزان است و باید مطابق نظام جمهوری اسلامی ایران اداره شود و اجازه نمی دهیم باشگاه سیاسی افراد خاصی شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها