خبرهای داغ:
سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: با تلاش‌های حبیب حرم، گروه‌های جهادی از کشورهای مختلف همچون زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، الحشد الشعبی عراق و حتی حزب الله سوریه تشکیل شد و سوریه از سقوط نجات یافت.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

قزوین_ سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به زندگی پرافتخار سردار شهید حسین همدانی بیان کرد: سردار حسین همدانی، معروف به «حبیبِ سپاه»، فرمانده نظامی ایرانی بود که از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان به‌شمار می‌آمد و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق حضور داشت.

وی گفت: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه، حین نبرد علیه نیروهای داعش به شهادت رسید. وی در ابتدای شکل‌گیری سپاه، فرمانده لشکر ۳۲ انصارالحسین همدان بود. وی در کارنامه درخشان خدمت به انقلاب اسلامی، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله، فرماندهی قرارگاه ثارالله، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران را برعهده داشت و خدمات موثری را در این سال ها ارایه کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان قزوین عنوان کرد: سردار شهید حسین همدانی ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه را در قالب گردان و تیپ سازماندهی کرد. همچنین در این مدت با تلاش‌های حبیب حرم، گروه‌های جهادی از کشورهای مختلف همچون زینبیون، فاطمیون، الحشدالشعبی و حتی حزب‌الله سوریه تشکیل شد.

وی با اشاره به نبوغ سردار همدانی در خاموش کردن فتنه ۸۸ افزود: سردار شهید همدانی، تهدید فتنه ۸۸ را به فرصت تبدیل کرد. نبوغ فرماندهی او در مواجهه با فتنه ۸۸ باعث شد که آشوبگران و فتنه‌انگیزان به اهداف خودشان نرسند. او با به خدمت گرفتن نیروی‌های مقابل از جبهه فتنه‌گران، تهدید را به فرصت تبدیل کرد و با یک کار کارشناسی تعداد زیادی از اغفال شدگان فتنه را تربیت کرد که بعدها در مسیر امنیت کشورشان کمک کردند. 

سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: امری که به خوبی میرحسین موسوی به آن آگاه است و از اینکه فرماندهان سپاه بالاخص سردار شهید حسین همدانی این تهدید را به فرصت تبدیل کردند، ناخشنود است و امروز با تهمت به فرماندهان و مدافعان حرم سعی در تطهیر چهره خود دارد و این تبدیل تهدید به فرصت، موجب نگاه مغرضانه و سخنان بی پایه و اساس این عامل فتنه است.

وی یادآور شد: با تدبیر حاج حسین تا قبل از شهادتش در ۱۶ مهرماه سال ۱۳۹۴، حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه در قالب گردان و تیپ سازماندهی شدند تا مردم این کشور، برای دفاع از میهنشان به پاخیزند. در این مدت نیز با تلاش‌های حبیب حرم، گروه‌های جهادی از کشورهای مختلف همچون زینبیون پاکستان، فاطمیون افغانستان، الحشد الشعبی عراق و حتی حزب الله سوریه تشکیل شد. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها