مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج:
سردار آزادی گفت: انگیزه، هدف اصلی و ایمان قلبی شهدا برگرفته از دین است که با تبیین سبک زندگی شهدا در راستای احیای راه آنها گام برداریم.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۶۳
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار عبدالرضا آزادی ظهر امروز در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان در مصلی رشت با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا یکی از نیازهای اساسی جمهوری است، اظهار کرد: یکی از نیازهای کشور زنده نگه داشتن یاد شهدا است که باید از طریق برگزاری زرگداشت یاد شهدا که صدقه جاریه و حسنه ماندگار است، آن را عملی کرد.

وی با تأکید بر لزوم تداوم برگزاری یادوراه شهدا در جمهوری اسلامی گفت: برپایی بزرگداشت شهدا تنها تکریم شهدا نیست بلکه استمرار و تداوم حرکت اوست که سبب ماندگار شدن یاد شهدا می‌شود، لذا ما کنگره شهدا را برگزار می کنیم تا با فرهنگ شهادت برای جامعه ایمانی خود امید آفرینی کرده باشیم.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری را احیای انگیزه شهدا دانست و بیان کرد: انگیزه، هدف اصلی و ایمان قلبی شهدا برگرفته از دین است که با تبیین سبک زندگی شهدا در راستای احیای راه آنها گام برداریم.

کنگره‌های شهدای کشور مردمی شود

به گفته آزادی تکمیل باغ موزه شهدای دفاع مقدس گیلان اولویتی است که باید در دستور کار کنگره باشد و به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه گیلان مهد هنر و ادب در کشور است، تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی استفاده از ابزار هنر در تولید آثار مربوط به شهدا است، زیرا گیلان مهد هنر و ادب بوده و باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های هنری انجام شود و این توصیه رهبری در ترویج سبک زندگی شهدا است.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با اشاره به نقش ساخت تولیدات هنری فاخر و ماندگار در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در کشور بیان کرد: سپاه و بسیج در کنار هنرمندان در در موضوع تولیدات هنری فاخر و ماندگار مانند فیلم، سریال، مستند و کتاب بوده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

آزادی یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا را، شناختن سوژه‌های لازم در ساخت فیلم دانست و گفت: ظرفیت‌ها و مجموعه‌های مردمی می توانند اقدامات مثبت خوبی را در این زمینه رقم بزنند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اجرای درست سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج، افزود: پس از تصویب سند راهبردی ۱۰ ساله بسیج، مقرر شد هر ۱۰ سال یک کنگره شهدا برگزار شود، که این امر نیازمند ساز و کار ماندگار و تشکیل دبیرخانه است.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج با بیان اینکه همه باید برای برگزاری کنگره شهدا برنامه ریزی کنند، گفت: یک دبیرخانه دائمی بزرگداشت شهدا باید در سطح استان و تک تک شهرستان ها ایجاد شود.

آزادی با اشاره به نقش مردمی کردن برگزاری کنگره شهدای کشور در اشاعه فرهنگ شهادت بیان کرد: در برگزاری کنگره شهدای بای داز ظرفیت ظرفیت‌های مردمی و هئیت‌های مذهبی برای تولید کار فاخر ملی و در خور شان استان گیلان استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات