خبرهای داغ:
همدان-معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به افزایش مراجعات سرپائی و تعداد بستری اورژانسی گفت: مراجعات سرپائی به بیمارستان و مراکز درمانی زیاد است.
کد خبر: ۹۴۵۱۰۹۵
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر الهام عظیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۵ مرداد ماه رنگ‌بندی کرونا تغییر ناگهانی پیدا کرد و بیشتر شهرها زرد و قرمز و نارنجی شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش مراجعات سرپائی و تعداد بستری اورژانسی گفت: مراجعات سرپائی به بیمارستان و مراکز درمانی زیاد است که خوشبختانه با توجه به اینکه واکسیناسیون اکثریت انجام شده، تعداد کمی به بستری می‌رسد و آخرین بستری‌ها در حال حاضر سه مورد بوده است و این موارد هم افرادی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند و دز یادآور خود را دریافت نکرده‌اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی اسدآباد افزود: آخرین مرگ مشکوک کرونا در اسدآباد نیز در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری بوده و خوشبختانه از ابتدای سال جدید موارد مرگ مثبت نداشته‌ایم.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای همه همشهریان عزیز گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق دز سوم واکسن آنها گذشته باشد هر چه سریع‌تر برای دریافت دز چهارم واکسن کرونا به تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشتی و پایگاه‌های بهداشت مراکز بهداشتی اعلام شده از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی مراجعه کنند.

عظیمی با اشاره به رنگ‌بندی جدید کرونا خواهان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، به خصوص استفاده از ماسک و تزریق دز واکسن سوم و چهارم شد و بر واکسیناسیون کودکان، سالمندان، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند تاکید کرد و گلودرد، بدن درد، آبریزش، گرفتگی صدا، خستگی ، تب و گاها علائم گوارشی، از بین رفتن حس چشائی و سرفه را از علائم شایع سویه جدید کرونا خواند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات