خبرهای داغ:
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: دشمنان ایران و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌های ویژه‌ای برای خوزستان دارند و به این استان چشم طمع دوخته‌اند.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۳۲
|
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱

عبدالرضا سیفی ظهر امروز یکشنبه در آئین گرامیداشت روز خبرنگار که توسط فرماندهی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ بسیار اثرگذار است و باید به اولویت این موضوع اهمیت داد؛ مثلاً وقتی فرهنگ اوج می‌گیرد شاهد حضور چشمگیر مردم برای استقبال از مادر شهیدی بودیم که بعد از ۳۴ سال هویت فرزند شهیدش شناسایی و تأیید شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان افزود: پیروزی ما در دوران دفاع مقدس نیز مرهون فرهنگ است و این باعث شده تا حتی یک وجب از خاک این کشور را به بیگانگان ندهیم؛ بسیاری از شاخص‌های مربوط به حوزه‌های مختلف از جمله توسعه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی مبنای فرهنگی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتظاراتی که از نخبگان خوزستان داریم ارتقای فرهنگ این استان است، گفت: حتی پیشرفت‌های حوزه امنیتی و انتظامی اثرات مثبت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ است؛ فرهنگی که هویت ایرانی اسلامی از آن شکل گرفته و به جوانان این انگیزه را می‌دهد تا در دوران دفاع مقدس با علم به اینکه شاید شهید شود و پیکرش هم پیدا نشود ولی برای دفاع از کشور مبارزه کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: در مجموعه‌هایی به علت ضعف مدیریتی، خبرنگار هراسی وجود دارد اما در دولت مردمی و مجموعه تلاشگر مدیران خوزستان این موضوع دیده نمی‌شود و آنها (مدیران و مسئولان) پاسخگو هستند.

وی افزود: هر موضوعی که رخ دهد، ابعاد مختلفی دارد و باید برای انعکاس اخبار آن تمام ابعاد را مورد بررسی قرار داد؛ مثلاً یک خبرنگار از بروز بیماری وبا خبر منتشر می‌کند ولی بدون هیچ سند و مدرکی و با وجود اعزام نیروهای کشوری این مسئله به اثبات نرسید.

تعامل با خبرنگاران باعث شفاف‌سازی می‌شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تاکید کرد: تعامل با خبرنگاران باعث شفاف‌سازی می‌شود و برای همین همواره خود را ملزم به پاسخگویی می‌دانم؛ ارتباط خوب با خبرنگاران باعث اثرات مثبتی در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی در انعکاس اخبار صحیح می‌شود.

وی افزود: دشمنان ایران و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای برنامه‌های ویژه‌ای برای خوزستان دارند و چشم طمع بیگانگان به این استان مرزی بسیار زیاد است؛ این استان در دوران دفاع مقدس نیز خط مقدم مقابله با رژیم بعث بوده و دارای تنوع فرهنگی و قومی بسیاری است.

سیفی گفت: البته نباید کتمان کرد که در یک دوره مشخصی به دلیل جنگ و آثار آن شاید در خوزستان کم کاری شد و این موضوعات باعث شده تا دشمنان همواره به این استان با برنامه‌های خاص توجه کنند؛ طبیعتاً گرما و معضل گرد و غبار هم باعث بروز برخی مشکلات می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان خط مقدم جبهه و جنگ بوده و حالا میزبان زائران حسینی و کاروان‌های راهیان نور است، این سه شاخص باعث شده تا مردم دیگر استان‌ها خوزستان را با دید خاصی نگاه و به آن توجه کنند.

وی گفت: در این راستا پویش خبر مثبت از سوی خبرنگاران فعال شده و آنها به صورت ویژه به توانمندی‌ها و موفقیت‌های رخ داده در استان خوزستان می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها