همزمان با ایام اسارت آل الله ،کاروان پیاده مشهد به کربلا مورد استقبال مردم بخش منج قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۵۱۳۵۸
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، کاروان پیاده زیارتی مشهد به کربلا در ایستگاه منج مورد استقبال گرم مردم این بخش قرار گرفت.

حجت الاسلام هدایت فرامرزی در مراسم استقبال کاروان پیاده اربعین حسینی با خدا قوت به حضور زایرین در بخش منج خوش آمد گفت و این حرکت را نماد کاروان حضرت زینب کبری سلام الله علیها برای زیارت مرقد مطهر برادر گرامیش از شام به کربلا دانست.

وی ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است،توفیق رفتن به زیارت مرقد مطهر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را می پیمایند تا نهایتا کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند.

حجت الاسلام هدایت فرامرزی با قرائت حدیث عَلامَهُ الاْیمانِ خَمْسٌ: التَّخَتُّمُ بِالْیَمینِ، وَ صَلاهُ الإحْدی وَ خَمْسینَ، وَالْجَهْرُ بِبِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم، وَ تَعْفیرُ الْجَبین، وَ زِیارَهُ الاْرْبَعینَ گفت: "حضرت امام حسن عسکری  علیه السلام  فرمودند: علامت و نشانه ایمان پنج چیز است: انگشتر به دست راست داشتن، خواندن پنجاه و یک رکعت نماز واجب و مستحبّ، خواندن بسم الله الرّحمن الرّحیم را در نماز ظهر و عصر با صدای بلند، پیشانی را در حال سجده روی خاک نهادن، زیارت اربعین امام حسین  علیه السلام  انجام دادن" حضرت امام عسکری علیه السلام یکی از نشانه‌های مومن که در این روایت مقصود شیعه است، زیارت سیدالشهدا علیه السلام  در روز اربعین است.

وی ادامه داد: حضرت امام صادق علیه السلام به یکی از دوستان خود ‌فرمودند: قبر حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت کن و ترک مکن. سوال شد ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؛ حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام برود خداوند به هر قدمى که برمیدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌ اش را بالا مى ‌برد.

استقبال پرشور مردم و لایتمدار بخش منج لردگان، پذیرایی و پخت ۴۰۰ پرس غذای گرم از دیگر برنامه های این روز بود.

شایان ذکر است: کاروان پیاده مشهد به کربلا هر ساله برای تشرف به کربلا معلی در اربعین حسینی در ایام محرم از شهرستان لردگان عبور می کند و با گذر از استان خوزستان راهی سرزمین عراق و زیارت عتبات عالیات می شوند.

ارسال نظرات