خبرهای داغ:
رئیس پارک علم وفناوری بابیان اینکه شعارسال به عنوان شتاب‌دهنده‌ای درحوزه فعالیت پارک‌های علم وفناوری حال ایفا کردن نقش خوداست، گفت: فناوری، حوزه‌ای است که می‌توانددررفع چالش‌های خوزستان نقش جدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

دکتر محمد راضی‌جلالی با تبریک این روز به اعضای تحریریه این خبرگزاری، اظهار کرد: با توجه به ماموریتی که از سوی مقام معظم رهبری به پارک‌های علم و فناوری واگذار شد و نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و با توجه به تحریم‌های فلج‌کننده، رسالت سنگین ایجاد امید بر عهده همه است در شرایطی که با چالش‌های مختلفی از جمله اشتغال در استان خوزستان و مهاجرت به ویژه مهاجرت نخبگان به سایر استان‌ها و خارج از کشور مواجه هستیم.

راضی‌جلالی با بیان اینکه استان خوزستان ظرفیت‌های گوناگونی دارد اما شرایط استان متناسب با این ظرفیت‌ها نیست، افزود: به دلیل نبود شبکه ارتباطی خوب بین مدیران استان، مدیران مختلف از کار و فعالیت یکدیگر بی‌اطلاع هستند و همین باعث می‌شود مقداری راندمان کاری تحت تاثیر قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: استان خوزستان در بخش فناوری دچار چالش‌های جدی است؛ ساختار زیست بوم فناوری خوزستان از نظر فیزیکی نتوانسته توسعه لازم را پیدا کند؛ به عنوان مثال۵۲۰ هکتار فضا در اختیار شهرک علم و فناوری اصفهان قرار داده شده است در حالی که ما در پارک علم و فناوری استان خوزستان پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری، موفق به کلنگ‌زنی زمینی ۲۰ هکتاری شدیم.

وی با اشاره به ناآشنا بودن برخی مدیران با بحث فناوری، عنوان کرد: در خوزستان برخی مدیران به اهمیت و جایگاه فناوری اشراف کامل ندارند و درک و اعتماد لازم نسبت به فناوری وجود ندارد در حالی که فناوری، حوزه‌ای است که می‌تواند در رفع چالش‌های استان خوزستان نقش جدی داشته باشد. البته در عین حال بسیاری از مدیران به این حوزه اشراف کامل دارند و پای کار هستند.

راضی‌جلالی با بیان اینکه شعار سال به عنوان شتاب‌دهنده‌ای در در حوزه فعالیت پارک‌های علم و فناوری حال ایفا کردن نقش خود است، تاکید کرد: مجموعه‌هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان همکاری خوبی با ما دارند و در این راستا قرارداد راه‌اندازی پردیس تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در این دانشگاه منعقد شد که امیدواریم برای آماده‌سازی و تجهیز آن موفق به جذب اعتبارات خوبی شویم.

وی گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم مقدمات راه‌اندازی پردیس فرهنگی علم و فناوری خوزستان را به عنوان اولین پردیس فرهنگی در کشور کلید بزنیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها