سردار کمالی گفت: ۵۲۰ هزار سرباز در کل کشور از خدمات مهارت آموزی بهره مند خواهند شد که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مختص سیستان و بلوچستان است که باید آموزش های لازم را فرا گیرند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۲۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

سردارموسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، درحاشیه جلسه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه سلمان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: طرح جامع  مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال96 آغاز شده و براساس نقشه راهی که ترسیم شده در مدت زمانی 5 سال باید همه سربازان را تحت  پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار  دهییم.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق این برنامه سال ۹۷ به عنوان اولین سال در قالب رویش، سال ۹۸پرورش، سال ۹۹ گسترش و امسال نیز به عنوان سال پوشش ملی قرار گرفته است .

کمالی با تاکید براین مطلب که همه سربازان در این سالها باید تحت پوشش برنامه های جامع مهارت آموزی قرار می گرفتند گفت : طبق برنامه ای که تعیین شده است ،هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را باید آموزش ببیند که خوشبختانه توانستیم در این چند ساله بالغ بر یک میلیون سرباز را تحت پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار دهیم .

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اذعان داشت : در حال حاضر هدف از بازدید از استان سیستان وبلوچستان رویت عملکرد استان در این چند سال و به تبع این عملکرد موانع و مشکلات احتمالی که وجود دارد و همچنین راه حل های پیشنهادی برای رفع این موانع و مشکلات تلاش کنیم.

وی با تاکید براین که طبق برنامه تنظیم شده امسال همه سربازان باید تحت آموزش قرار گیرند ولی بدلایلی از برنامه عقب هستیم افزود: ۸۵ درصد از سربازان تحت آموزش تخصصی و ۱۰۰درصد تحت آموزش های مهارت عمومی شامل کسب وکار،سبک زندگی، امداد ونجات، استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای کسب وکار و آموزش های مالی و حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش با دو تیم آموزشی از قرارگاه مهارت آموزی در زاهدان و چابهار مشغول فعالیت است تصریح کرد: الحمدالله با توجه به وضعیت منطقه که منطقه محرومی است و مشکلات خاص امنیتی خودش را دارد با لحاظ کردن این طرح شاهد وضعیت مطلوبی با توجه به انگیزه، علاقه و تلاش فرماندهان ، مدیران و مسئولان سپاه بودیم .

موسی کمالی ادامه داد: برای تحقق برنامه ای که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری(حفظ الله ) است بنا داریم در این سال، ۲۲۰ هزار نفر سرباز را تحت پوشش مهارت تخصصی دربیاوریم.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که هر ساله سیصد هزار اعزام داشته باشیم که همه ی این تعداد را تحت پوشش مهارت های عمومی درآوربم به عبارتی ۵۲۰ هزارسرباز که از این میان ۱۲ هزار نفر مختص سیستان و بلوچستان است باید آموزش ببینند.

ارسال نظرات