خبرهای داغ:
همدان- استاندار همدان با اشاره به اینکه ستاد تسهیل از واحدهای تولیدی استان حمایت کامل دارد، گفت: کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور، مهمترین ماموریت مدیران اجرایی کشور است.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۴۲
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: قانون تسهیل و رفع موانع تولید در شرایطی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها به کشور ما از سوی استکبار تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس برای اینکه بتواند مشکلات تولیدکنندگان را برطرف کند و تولیدکننده در یک حاشیه‌ای از امنیت قرار بگیرد این قانون مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، افزود: از زمانی که این قانون اجرا شده آثار بسیار خوبی داشته است و بعضی از تولیدکنندگان در اثناء تولید به دلیل تحریم‌های ظالمانه امکان صادرات کالا از آنها گرفته شد و بسیاری از تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه دچار مشکلات و سختی‌هایی شدند.

استاندار همدان گفت: ما باید نگاه حمایتی از تولید داشته باشیم اگر در یک مجموعه تولیدی مسائل و مشکلاتی وجود دارد باید این را نباید فراگیر و به شکل تبلیغاتی پخش کرد و کارگر را دچار اعوجاج و سردرگمی کرد باید در یک فرایند درست و قانونی به مدیرعامل متذکر شوند و یک فرجه زمانی بگذارند که رفع شود.

وی با بیان اینکه نگاه ما و دولت این است که فرایند تولید هرچه بهتر و مناسب‌تر و بهینه‌تر در راستای سلامت کارگر و تضمین کیفیت محصول پیش رود، ابراز کرد: ماموریتی به پارک علم و فناوری داده شده و آن این است که بر روی فرایندهای تولید، شرکت‌های دانش بنیان از دوجنبه یکی اینکه کیفیت محصول بالا رود و دیگر اینکه بهره‌وری و میزان قیمت تمام شده را به شدت کاهش دهد و می‌تواند بحث کاهش قیمت در مواد اولیه را داشته باشد، کار کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ستاد تسهیل از واحدهای تولیدی استان حمایت کامل دارد، خاطرنشان کرد: کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور، مهمترین ماموریت مدیران اجرایی کشور است و شرکت‌های تولیدی با اشتغالزایی بالا که به واسطه شیوع ویروس کرونا یا تحریم‌ها آسیب دیده‌اند پس از بررسی دقیق مورد حمایت این ستاد قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی یک سرمایه است، اما ایمنی مقدم بر کار است؛ محیط کار باید برای کارگر ایمن باشد و اگر در محیط کار نابسامانی وجود دارد این مشکل از طریق کارفرما حل شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: حضور مدیرعامل واحدهای تولیدی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان الزامی است؛ زیرا افرادی که مسئولیت دارند باید حتما در ستاد تسهیل حضور یابند و سازمان صمت باید به افراد غیر مرتبط اجازه حضور در این جلسه را ندهد.

وی گفت: مجموع واحد‌های تولیدی ما چه در بخش صنعت و چه در بخش کشاورزی و ... بیش از ۸۰ مورد واحد است که بیش از ۶۰ مورد در حوزه صنعتی و معدنی و الباقی خدماتی و گردشگری و... است و نگاه ما در ستاد تسهیل این است که مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات