خبرهای داغ:
رییس سازمان اورژانس کشور گفت:خدمت رسانی عوامل اورژانس به زائران اربعین از ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۶ نقطه مرزی شروع خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۳۵
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

جعفر معیاد فر روز چهارشنبه در نشست خبری در محل اورژانس خوزستان در اهواز افزود:طبق برنامه ریزی صورت گرفته خدمت رسانی به زائران اربعین درمرزها و مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی باشماق ، تمرچین ، خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه تا ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت:همچنین عوامل اورژانس در ۲ مرز "ریمدان" و "میرجاوه" در جنوب شرق کشور برای ورود زائران اربعین حسینی کشورهای پاکستان و افغانستان نظارت خواهند کرد تا بیماری از طریق آنها به کشور وارد نشود.

معیادفر با اشاره به اینکه نشست های هماهنگی زیادی در تهران برای تقسیم کار و خدمت رسانی به زایران برگزار شده و هم اکنون نیز آمادگی برای ارایه خدمت به زائران در مرزهای شش گانه کشور وجود دارد افزود: خدمت رسانی به زایران منطبق با میزان تردد آنان خواهد بود ولی هرجا نیاز فوری در هریک از مرزها وجود داشت عوامل اورژانس به سرعت وارد عمل می شوند.

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرز چذابه

رییس سازمان اورژانس کشور از راه اندازی بیمارستان صحرایی در نقطه صفرمرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز با هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای ارایه خدمات پزشکی به زائران اربعین خبر داد.

وی گفت: ۲ بیمارستان نیز در بستان و سوسنگرد از توابع شهرستان دشت آزادگان و در مسیر پایانه چذابه، با ۱۵۰ تخت به عنوان پشتیبان به کار گرفته می شود ضمن آنکه پنج موتور آمبولانس و ۴۰ دستگاه آمبولانس در منطقه چذابه و مسیرهای منتهی به این گذرگاه مرزی به کار گرفته خواهد شد.

راه‌اندازی ۲ بیمارستان در مسیر منتهی به شلمچه

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ۲ بیمارستان در نقطه صفر مرزی شلمچه و مسیر منتهی به این مرز بین المللی با سه هزار متر مساحت و ۶۰ تخت بستری راه اندازی خواهد شد.

میعادفر افزود: ۱۲ اتوبوس آمبولانس ، ۶۰ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد نیز برای خدمت رسانی به زایران اربعین در شلمچه آماده سازی خواهد شد.

فعال شدن سه اورژانس هوایی در اهواز ، مسجدسلیمان و دزفول

رییس سازمان اورژانس کشور از فعال شدن سه اورژانس هوایی در شهرهای اهواز ، مسجدسلیمان و دزفول به منظور خدمت رسانی پزشکی به زائران اربعین در خوزستان خبر داد.

وی گفت:همه زایران اربعین که از نقاط مختلف کشور وارد خوزستان می‌شوند تا زمان خروج آنان از مرزهای چذابه و شلمچه زیرپوشش خدمات اورژانس قرار خواهند گرفت.

نگرانی از گرمای فراینده و احتمال گرمازدگی زائران

میعادفر با اشاره به اینکه اربعین امسال با گرمای فزاینده رو به رو هستیم و احتمال گرما زدگی زائران از دغدغه های اصلی اورژانس و عوامل امدادی و پزشکی در مرزهای چذابه ، شلمچه و مهران است افزود: زائران باید برای پیشگیری از گرمازدگی توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی به زائران که بیماری زمینه‌ای نظیر دیابت ، فشار خون ، قلبی و عروقی دارند خواست پیش از حرکت برای شرکت در راهپیمایی اربعین،با پزشک خود مشورت کنند ضمن آنکه همراه داشتن کودکان زیر ۶ سال خطرناک و ارایه خدمات پزشکی به آنان بسیار سخت است و ممکن در عراق که خدمات پزشکی و بهداشتی ضعیف است دچار مشکلات حاد شوند.

میعادفر همچنین از زنان باردار که در ایام اربعین قصد تشرف به کربلای معلا در هوای گرم را دارند خواست حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنند و در صورت احتمال بروز خطرات برای خود و جنین ، از سفر انصراف دهند.

به گزارش بسیج حرکت زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در ایران روز اربعین حسینی است.

پیش بینی شده اربعین امسال حدود پنج میلیون زائر از مرزهای شش گانه کشور به کربلای معلا مشرف شوند که از این تعداد ۲ میلیون زایر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند.

در۲ سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا و موافقت نکردن مقام های ارشد کشورمان و عراق، زایران اربعین موفق به تشرف به کربلای معلا نشدند و تنها اربعین پارسال شمار اندکی از زائران راهی عتبات عالیات شدند.

کمیته جذب مشارکت های مردمی ، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان از موکب‌داران در مرزهای چذابه و شلمچه خواست موکب های خود را به تجهیزات سرمایشی و در صورت امکان به سایبان و مه پاش مجهز کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها