جیریایی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار نفر افراد فاقد بیمه شناسایی شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، اگر فرد فاقد پوشش بیمه ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه ای داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۵۱۷۹۷
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: با توجه به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، تمامی افراد فاقد بیمه در کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند  که در این خصوص از بهمن سال ۱۴۰۰ اقدامی مؤثر ابتدا از حاشیه شهرهای اراک و ساوه و خمین صورت گرفته است.

جیریایی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار نفر افراد فاقد بیمه شناسایی شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، اگر فرد فاقد پوشش بیمه ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زوجین نابارور یکی دیگر از خدمات مهم است و در این راستا ۳ مرکز طرف قرارداد سازمان هستند تا زوجین متقاضی بتوانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند، با توجه به تنوع خدمات این حوزه،هزینه زیادی باید پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای شروع این طرح در سال گذشته،۱۰۵۶ بار مراجعه برای درمان ناباروری در سال گذشته صورت گرفته که ۴۱۶ میلیون تومان هزینه داشته همچنین ۳ ماه امسال نیز ۴۸۵ بار مراجعه با ۵۱۹ میلیون تومان هزینه انجام‌شده است.

جیریایی بیان کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت مادران باردار می‌توانند یک سال رایگان از خدمات بیمه سازمان بهره‌مند شوند همچنین سازمان بیمه فرزند مادر را تا ۵ سال ضمانت می‌کند.

وی افزود: خدمات توانبخشی معلولین در زمره خدمات و تعهدات سازمان قرار دارد همچنین بیماران اوتیسمی نیز تمام خدمات درمان خود را از طریق این بیمه می توانند دریافت کنند‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک است و نسخ دستی نوشته نمی شود بیان کرد: البته در صورت قطعی برق و اینترنت و سایر بلاهای طبیعی می توانند نسخه کاغذی استفاده کنند.

جیریایی یادآور شد: در راستای مطالبات موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در کل کشور یک روند ثابت و منظمی در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد دارد و در حال حاضر مطالبات تیرماه داروخانه‌ها پرداخت شده و سایر موسسات نیز تا پایان خردادماه مطالبات خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: میانگین هزینه ماهانه سازمان ۳۰ میلیارد تومان در سطح ۱ و ۲ است که پیش‌بینی می‌شود امسال درمجموع ۳۶۰ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان هزینه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه امسال به صورت شبانه روزی ۲۵۰ مورد بازدید از ۱۶۵ داروخانه طرف قرارداد صورت گرفته و آموزش لازم نیز ارائه شده است.

جیریایی گفت: در سطح استان ۱۲۶۱ بیمار خاص وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد معادل ۶۵۷ نفر به بیماری ام اس و ۲۰۶ نفر پیوند کلیه،۷۸ نفر هموفیلی ،۵۲ نفر تالاسمی مبتلا و ۲۶۵ نفر دیالیزی هستند‌.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۲۷۲ میلیارد هزینه در سطح ۲ حدود ۵۰ درصد مربوط به کرونا بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات