خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:دستگاه‌ها باید تدارکات‌چی جریان‌های مردمی باشیم. مجموعه‌های مردمی، حلقه‌های میانی تشکیل داده که بر این امور نظارت وفعالیت می‌کنندواز حاکمیت درخواست مطالبه‌گری کرده که پای کار باشند.
کد خبر: ۹۴۵۱۸۱۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری خوزستان در مراسم رونمایی از پوستر دومین سوگواره منطقه‌ای تعزیه‌خوانی «رایت سرخ» که امروز ۲۵ مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۹۸، گفت: ایشان بارها بر استفاده از ظرفیت مردمی و حلقه‌های میانی در میان نخبگان دانشجویی و مسئولان تأکید کرده‌اند.

وی گفت: تصمیم داریم این حلقه‌های میانی در حوزه هنری و ادبیات را شناسایی، تشکیل و تقویت کنیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها بر عهده مجموعه مردمی باشد و ما به عنوان تسهیل‌گر و زمینه‌ساز فعالیت این حلقه‌های میانی باشیم و مجموعه های مردمی به عنوان مطالبه‌گران از مجموعه‌های دولتی حمایت‌های لازم را بخواهند و ما هم زمین کنشگری و نقش‌آفرینی مردم را باید تعریف و پیدا کنیم.

شهباز در خصوص حلقه‌های میانی در حوزه هنری افزود: در افق ماست که در حوزه هنری چهارده حلقه میانی تشکیل شود که در سال گذشته ۹ مورد تشکیل شده بود که امیدواریم امسال به چهارده مورد افزایش یابد که یکی از این حلقه‌های میانی تعزیه است.

وی ادامه داد: برای ساختار حلقه تعزیه اول مجموعه مردمی را شناسایی کرده و با هم متشکل می‌کنیم که از بین آن‌ها افراد شاخص را به عنوان شورای سیاست‌گذاری جدا کرده که واسطه مجموعه‌های مردمی با حاکمیت باشند.

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به آسیب‌های تعزیه تصریح کرد: بخشی از آسیب‌ها و نقدها به تعزیه وارد است که باید اصلاح شود که بتواند نقش واقعی خود را بازی کند که بر عهده جریان حلقه‌های تعزیه است.

وی اظهار کرد: ما به عنوان حوزه هنری ارشاد و همه دستگاه‌ها به نوعی باید تدارکات‌چی جریان‌های مردمی باشیم. مجموعه‌های مردمی، حلقه‌های میانی تشکیل داده که بر این امور نظارت و فعالیت می‌کنند و از حاکمیت درخواست مطالبه‌گری کرده که پای کار باشند. این موضوع آرمانی دست یافتنی است و امیدوار هستیم شاهد نقش‌آفرینی بیشتر نهادهای مردمی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها