خبرهای داغ:
اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص های ناپایداری در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) صادر کرد‌.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۰۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به افزایش رطوبت و شرجی و بالا بودن شاخص های ناپایداری در استان هشدار سطح نارنجی (اخطاریه) صادر کرد‌.

بر اساس این اخطاریه و با توجه به گزارش های هواشناسی دو سامانه طی روزهای آینده استان را تحت تأثیرخودقرار خواهد داد که در سامانه اول جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی درر مناطق جنوبی، مرکزی و غربی مورد انتظار است که از روز پنجشنبه ۲۷ مرداد آغاز و تا روز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه به شمار می‌رود لذا صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف ، اجتناب از ترددهای غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی به شهروندان توصیه شده است‌.
سامانه دوم نیز بالا بودن شاخص های ناپایداری است که مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی به ویژه ارتفاعات را متاثر از خود خواهد کرد واز روز جمعه ۲۸ مرداد زمان شروع این سامانه و سه شنبه یکم شهریور ماه نیز زمان پایان آن اعلام شده است.
رگبار و رعد و برق ، تندبادهای لحظه ای و گرد و خاک همرفتی در بعدازظهرها از جمله مخاطرات آن است که با احتمال شکستگی درختان ، صاعقه ، ریزش تگرگ، کاهش دید ناشی از گرد و خاک همرفتی، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی همراه است.
به کار گیری تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق ، تگرگ ، وزش باد ، صاعقه ، گرد و خاک همرفتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در مناطق کوهستانی و احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری نیز ازجمله توصیه های ارایه شده است.
دستور به ابلاغ هشدارمذکور به واخدهای تابعه ،برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان واتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ به اعضای ستاد و سایر دستگاههای مرتبط جهت اتخاذ تدابیر لازم، آماده باش نمودن ،برقراری کشیک شبانه روزی ،حضور مدیران درحوزه محل مدیریت و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.
اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران استان در قالب ۲۶ بند‌ دراخطاریه مذکور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها