خبرهای داغ:
دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک فراخوان بیست و هشتمین دوره این جشنواره را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۶۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵

جشنواره لاله‌های سرخ از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک و انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

همچنین این جشنواره در 6 محور «نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران 4 آذر سال 1365 اندیمشک که به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم این شهرستان نام گذاری شده است»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حماسه‌ی مدافعان حرم، شهدای امنیت و شهدای ترور»، «آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی و محلی»، «نفی تروریسم، جنگ و کوشش برای صلح جهانی»، آسیب‌های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، خشونت در خانواده، کودکان کار، مهاجرت، فضای مجازی، بیکاری)» و «موضوعات آزاد» برگزار خواهد شد.

بیست و هشتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ شامل دو بخش «رقابتی» و «میهمان» است: بخش نخست به منظور اصالت بخشی به محورهای مورد تاکید جشنواره و با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته شده برگزار می‌شود.
همچنین در بخش «رقابتی» با تاکید بر بهره‌مندی از متون ایرانی، به‌کارگیری متون غیرایرانی بلامانع است؛ آثار راه یافته در این بخش تا سقف 150 میلیون ریال کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.

بنابراین در بخش «رقابتی» ضرورت دارد به همراه سه عدد لوح فشرده اثر، مشخصات کامل کارگردان، آدرس پستی، شماره تماس، مشخصات نویسنده نمایشنامه در قالب فایل ورد و پنج قطعه عکس از نمایش با فرمت JPG در سایز 2000×3000 پیکسل و فایل عکس پرسنلی کارگردان ارسال شود.

اما در بخش «میهمان» جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با انتخاب و تأیید نهایی ستاد جشنواره و بر اساس محتوا و تاکید بر کیفیت آثار میهمان برای شرکت در جشنواره به شکل غیر رقابتی حضور خواهند داشت.

در بیست و هشتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ هر کارگردان می‌تواند با یک اثر در مرحله‌ی نهایی جشنواره حضور داشته باشد؛ البته کارگردان‌هایی که در دوره‌های قبلی جشنواره شرکت کرده‌اند با همان نمایش، مجاز به شرکت در جشنواره نیستند و چنانچه در هر مرحله‌ای خلاف آن ثابت شود، نمایش مذکور حذف خواهد شد.

ستاد برگزاری جشنواره آثار منتخب را بر اساس بازبینی لوح فشرده تأیید خواهد کرد؛ لذا هرگونه تغییر شامل (بازیگر، دکور، میزانسن، متن) باعث خروج از جدول جشنواره خواهد شد.

نمایش‌های ارسالی گروه‌ها باید تولید سال‌های 1400و1401 باشد در غیر این صورت مورد بازبینی قرار نخواهد گرفت؛ مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه تحویل شود، ستاد برگزاری مسؤولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد نخواهد داشت.

تکمیل فرم تقاضا و ارسال اثر، به منزله پذیرش مقررات جشنواره از سوی کارگردان (صاحب اثر) است.

میزان کمک هزینه گروه‌ها بنا به تشخیص ستاد جشنواره و بنا بر ضوابط اعطای کمک هزینه جشنواره (بعد مسافت از شهر مبدأ، حجم دکور، تعداد نفرات) محاسبه که حداکثر 150 میلیون ریال و حداقل 60 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

آخرین مهلت آثار به بیست و هشتمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ تا 25 آبان ماه سال جاری است و زمان اعلام نتایج نیز یکم آذرماه خواهد بود و 24-28 آذرماه نیز زمان برگزاری این جشنواره است.

علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه دائمی: خوزستان، اندیمشک، کوی زیباشهر، خیابان شهید دلپذیر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک - صندوق پستی 371 ارسال کنند یا برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های 42639800- 42654063-061، 09160611588 و 09369367280 تماس گیرند.

نوشتن شماره صندوق پستی دبیرخانه و شماره تماس کارگردان بر روی پاکت پستی الزامی است.

فایل PDF فراخوان و فرم تقاضای حضور در جشنواره در بخش ضمائم خبر قابل دریافت است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها