خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: حمله به سلمان رشدی توسط فردی که هیچ ارتباطی با ایران و کشور‌های اسلامی ندارد، نشان دهنده عظمت فتوای امام راحل و احکام اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۵۲۱۶۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

عظمت فتوای امام راحل در ارتداد سلمان رشدی و حمله فردی بدون وابستگی به کشور‌های اسلامیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر، اظهار کرد: فتوای امام خمینی (ره) درباره سلمان رشدی مورد تأیید همه علمای اسلام قرار گرفته بود و این فتوا نه با رحلت ایشان و نه مطرح کردن بحث شیعه و سنی محدودیت پیدا نکرد.
او با بیان اینکه فتوای امام راحل جریانی را ایجاد کرد و در نهایت این حادثه رخ داد، تصریح کرد: فردی این کار را انجام داد که در آمریکا به دنیا آمده و زندگی کرده است و اعتراف می‌کند با ایران کار و ارتباطی ندارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اگر هم ضارب سلمان رشدی با ایران کار داشته باشد، نشان دهنده اقتدار کشور ما است، تأکید کرد: حفاظت چندین دهه انگلیس از سلمان رشدی آن هم با پول مردم این کشور نتوانست جلوی این حادثه را بگیرد و اکنون هم آن‌هایی که سردار دل‌ها را به شهادت رساندند باید احساس خطر کنند.
او تاکید کرد: حمله به سلمان رشدی توسط فردی که هیچ ارتباطی با ایران و کشور‌های اسلامی ندارد، نشان دهنده عظمت فتوای امام راحل و احکام اسلامی است.
امینی همچنین با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها، افزود: ملت ایران به هیچ یک از سران آمریکا ذره‌ای اعتماد ندارد، چون آن‌ها جز به منافعشان فکر نمی‌کنند، اما با این حال امیدواریم اگر توافق عملیاتی شد منافع ملت ایران تأمین شود.
او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از وجود برخی تبعیض‌ها و احساس مالکیت عده‌ای نسبت به مساجد شهر انتقاد کرد و گفت: باید امام جماعت، هیأت امنا و همه ارکان مسجد این مکان را محور خدمت به همه محله قرار دهند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تنگ نظری، خودکامگی و احساس مالکیت‌ها نمی‌گذارد مسجد کارکرد اصلی خود را داشته باشد، افزود: اگر می‌خواهیم تمدن آخرالزمانی بسازیم باید نسبت به مساجد و حسینیه‌ها تجدید نظر کنیم.
او اظهار کرد: در مساجد شهر ما هنوز در محل استقرار بانوان تبعیض است و جایی هم برای کودکان نداریم.
امام جمعه شاهرود از امامان جماعت این شهر خواست تدبیری بیندیشند تا مساجد بیش از پیش رشد یابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها