زنجان- سخنگو سپاه گفت: دشمن همه تلاش خود را به‌کار گرفته است تا افکار عمومی را مورد هجمه سازمان‌دهی شده قرار داده و امید را از جامعه بگیرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۹۸
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه ظهر امروز (۲۹ مرداد ماه) در نشست خبری که در سالن ولایت سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در ۹۰ درصد از تحلیل محتوای رسانه‌ای رسانه‌های بیگانه، تلاش برای این است که بگویند انقلاب اسلامی برای ایران، آورده نداشته و دستاوردهای قبل از انقلاب اسلامی را برجسته می‌کنند.

دشمن درصدد القای حس ناامیدی در جامعه است

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کنونی ایران دوران ستم‌شاهی را درک نکرده و برداشت عینی و ملموسی از استبداد، استکبار و وابستگی کشور ندارند، افزود: دشمنان با بهره‌گیری از علوم روانشناسی، جامعه‌شناسی، آمار و ارتباطات، تلاش می‌کنند شرایط کنونی کشور را برای ایجاد حس ناامیدی در همه مباحث، بحرانی جلوه ‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان چشم دیدن استقلال، عمران، آبادانی، رفاه، پیشرفت و آینده روشن نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند و برای نادیده گرفتن دستاوردهای کشور و برجسته کردن مشکلاتی که در همه جوامع نیز وجود دارد تلاش می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه اصحاب رسانه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن این است که شناخت دقیقی از دوران شاهنشاهی داشته باشند.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی، همه تصمیمات صرف‌نظر از میزان موفقیت آن در داخل جغرافیای این سرزمین گرفته می‌شود، گفت: اکنون ایران اسلامی استقلال سیاسی پیدا و رشته‌های وابستگی را قطع کرده است و با وجود همه مشکلات، توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از دغدغه‌ها را حل کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار شریف با بیان اینکه طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه نظام شاهنشاهی، یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۷۰ درصد جمعیت ایران در روستاها و ۳۰ درصد در مراکز استان‌ها و شهرها زندگی می‌کردند، ادامه داد: بنابراین ۷۰ درصد جمعیت ایران در آن دوره از نعمت آب، برق، گاز، بهداشت و درمان محروم بودند ولی امروزه علی‌رغم وجود فشارهای دشمن، نظام جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف جامعه ارائه کرده و بیش از ۹۸ درصد جمعیت کشور از نعمت برق و ۹۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن تصویر واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران را انعکاس نمی‌دهند و مردم ایران را به شدت فقیر و شرایط کشور را بسیار بحرانی نشان می‌دهند، افزود: دشمن همه تلاش خود را به‌کار گرفته است تا افکار عمومی را مورد هجمه سازمان‌دهی شده قرار داده و امید را از جامعه بگیرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در مقابل قدرت دفاعی و نظامی ایران زانو زده‌اند، تصریح کرد: ما منکر برخی مشکلات موجود در کشور نیستیم اما این مسائل و مشکلات کنونی قابل قیاس با معضلات گذشته نیست؛ بلکه مشکل زمانی بود که شهرهای ما موشک‌باران می‌شد و برخی شهرها در اشغال حزب بعث بود و سربازان وطن مقابل این حجم عظیمی از تجهیزات نظامی بودند.

سخنگو و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه با بیان اینکه شرایط موجود قابل مقایسه با دوران گام اول انقلاب اسلامی نیست زیرا گام دوم انقلاب اسلامی، گام جهش و زانو زدن دشمن در برابر ملت ایران است، گفت: دشمن تلاش می‌کند بگوید انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم دستاوردهای بسیاری که داشته، به نتیجه نرسیده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار شریف با بیان اینکه متاسفانه تصویری که رسانه‌های خارجی از ایران می‌سازند، تصویری تحقیرکننده است، اظهار کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد و مقداری با آرمان‌های ترسیم‌ شده فاصله داریم اما آنقدر ملت آشفته‌ای نیستیم که رسانه‌های خارجی نشان می‌دهند. ما داشته‌های انقلاب اسلامی را خوب تصویرسازی نمی‌کنیم بنابراین باید تلاش کنیم پاسدار حرمت خون شهدا بوده و در کنار آن، منافع ملی کشور را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید حرمت قلم را نگه‌ دارند، زیرا قلم با تاثیری که در انسان‌ها می‌گذارد بسیار حائز اهمیت است و این قلم‌ها هستند که انسان‌ها را احیا کرده یا می‌شکنند، افزود: بیان مشکلات و مطالبه افکار عمومی بد نیست. انقلاب اسلامی از تفکر کسی نمی‌ترسد؛ چرا که ما متصل به قرآن‌کریم، وحی الهی و آخرین فرستاده خداوند هستیم و به لحاظ محتوا و پیام هیچ کمبوی نداریم اما مهم آن است که زبان روز را بفهمیم و رسانه روز را انتخاب کرده و پیام خود را از آن طریق منتقل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هر اندیشمندی که واقعیت‌های انقلاب اسلامی و رویارویی با آمریکا را بفهمد، حق را به ما می‌دهد، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید بدانند هیچ نیازی به اغراق نیست، زیرا آنقدر مولفه قدرت برای پردازش وجود دارد که نیازی به غلو کردن نبوده و به قدری سوژه برای رسوا کردن دشمن وجود دارد که نیازی به دروغ‌پردازی نیست.

ارسال نظرات