خبرهای داغ:
استاندار بصره:

امنیت زائران اربعین حسینی را تأمین می‌کنیم/با ایران همکاری لازم را خواهیم داشت

استاندار بصره گفت: دو مسیر برای تردد زائران در مرز شلمچه عراق دیده شده تا امنیت آنها تأمین گردد، از مواکب نیز خواسته‌ایم تا در دو طرف جاده مستقر شوند، همچنین از شرکت نفت درخواست کردیم تا روشنایی مسیر را در تاریکی شب تأمین کند.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۷۰
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۶

اسعد العیدانی عصر امروز در نشست مشترک خود با استاندار خوزستان برای تسهیل و هماهنگی در تردد زائران اربعین حسینی، با تاکید بر اشتراکات ایران و عراق برای میزبانی از زائران عتبات عالیات، اظهار کرد: هیأت همراه از مدت‌ها پیش درگیر آماده‌سازی رویداد بزرگ اربعین هستند تا بتوانیم به عنوان کشور میزبان، بهترین پذیرایی را از زائران امام حسین(ع) داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تاکنون 80 درصد امور مربوط به پذیرش زائران در خاک عراق انجام شده و مابقی آن ها نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

استاندار بصره با تاکید بر تامین امنیت زائران، گفت: در مرز هماهنگی کامل را خواهیم داشت و به متولیان امر توصیه کردیم بیشترین ظرفیت گذرنامه را پذیرش کنند، اما از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم تا نسبت به پذیرش زائران از محدودیت مناسبی استفاده کند تا در عراق مشکلی پیش نیاید.

العیدانی بیان کرد: بحث بهداشت و نظافت در مسیر زائران در استان بصره پیش‌بینی‌شده و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته و 150 آمبولانس در استان بصره مسیر زائران را به سمت عتبات بیمه خواهد کرد.

وی از واگذاری مسیر شلمچه- بصره به یک شرکت خصوصی خبر داد و عنوان کرد: با وجود تلاش بسیار اما متأسفانه بخشی از آن برای اربعین سال جاری آماده نخواهد شد، اما برخی مشکلات موجود را برای اربعین امسال برطرف خواهیم کرد.

العیدانی ادامه داد: دو مسیر برای تردد زائران در مرز شلمچه عراق دیده شده تا امنیت آنها تأمین گردد، از مواکب نیز خواسته‌ایم تا در دو طرف جاده مستقر شوند، همچنین از شرکت نفت درخواست کردیم تا روشنایی مسیر را در تاریکی شب تأمین کند.

استاندار بصره گفت: در مورد شرایط فوق‌العاده و حوادث غیر مترقبه با طرف ایرانی همکاری لازم را خواهیم داشت که اگر لازم شد خودروهای امدادی ایرانی به مسیرهای نزدیک تر بدون مشکل وارد خاک عراق شوند.

وی در بحث تهیه مواد غذایی زائران، عنوان کرد: در خصوص تهیه مواد غذایی مورد نیاز امیدواریم طرف ایرانی هماهنگی لازم را داشته باشد چرا که در نهایت این حجم از مواد غذایی برای زائران ایرانی پخت و توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خصوص خط دریایی نیز رایزنی لازم را خواهیم داشت و در صورت امکان این خط را فعال می کنیم.

استاندار بصره گفت: امیدواریم با اقدامات امنیتی بحث قاچاق مواد مخدر در تردد زائران کاهش چشمگیری داشته باشد و از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم پایش بیشتری در موضوع تردد زائران صورت دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار