خبرهای داغ:
حجت الاسلام میرپارسایی گفت: الحمد الله استان گلستان مفتخر شد که برادران اهل سنت ما در برگزاری مراسم عاشورا و ابراز محبت به خاندان رسول الله (ص) در محرم الحرام رتبه اول را کسب کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۷۰۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

الحمدالله گلستان مفتخر به کسب رتبه اول در برگزاری مراسم عاشورا در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام میرپارسایی کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در کارگاه سواد تقریب در بین بسیجیان و مروجان فرهنگی شهرستان گنبد کاووس اظهار داشت: ما اهل سنت حقیقی و متدین را در کشور نمیشناسیم که محبت به اهل بیت نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد : این ابراز محبت در اجرای برنامه های عزاداری، صدقات و ختم قران، زیارات حرم های منتسب به خاندان اهل بیت پیامبر یا اشعار بزرگان اهل سنت مشهود است.
میرپارسایی گفت : الحمد الله استان گلستان مفتخر شد که برادران اهل سنت ما در برگزاری مراسم عاشورا و ابراز محبت به خاندان رسول الله صل الله علیه و اله در محرم الحرام رتبه اول را کسب کرد.
وی تاکید کرد : اگر شیعه و سنی برادرانه در کنار هم زندگی بکنند و به اعتقادات هم اشنا بشوند نفوذ شبهه توسط گروه های انحرافی در بین انها محال خواهد بود.
حجت الاسلام میرپارسایی در تبیین جایگاه تقریب و وحدت گفت: بحث تقریب در بین علمای طرفین است لیکن وحدت مربوط به عامه مردم است که باید شیعه و سنی در تبعیت از نظر علمای متعهد و دین دار خود احترام یکدیگر و روحیه برادری را حفظ و تقویت کنند. شیعه و سنی نباید از هم فاصله بگیرند. اگر این قرابت وجود داشته باشد خواهید فهمید که غیر از قبله، کتاب اسمانی ، پیامبر و..... خیلی مشترکات دیگر نیز وجود دارد که می توان به انها اشاره کرد که از ان غفلت شده است.
وی خاطرنشان کرد: اتفاقا برادران اهل سنت گلستان مدافع خط مقدم محبت به اهل بیت پیامبر در مقابل وهابیت هستند. امام بزرگوار ما بانامگذاری جمهوری اسلامی حکومت را بنام اسلام بنا نهاد و اهل سنت را با شیعه در کشور برادر و جمع دانست. مقام معظم رهبری هم فرمودند وحدت مسله تاکتیکی نیست چون دیدبان نظام اسلامی می بیند که دشمن با مذهب خاصی مشکل ندارد بلکه او با اسلامی مشکل دارد که مقابل زور ایستاده است. اهل سنت و شیعیانی که مقابل زورگویی ها و ظلم های امریکا و اسراییل ایستاده است و به یاری مستضعفین می شتابد دشمن انهاست. دشمنی استکبار جهانی با اسلامی است که در مقابل فتنه انها با هم برادر و در زیر یک پرچم مجاهدت می کنند و بدانید که این جمع شدن انها برای هدف واحد در اعتلای اسلام و مسلمین در جهان کمر استکبار را می شکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها