فرمانده سپاه کربلا:

بخش زیادی از سرمایه گذاری دولتمردان باید در جهت حفظ اصناف و بازاریان باشد

ساری-سردار مسلمی با اشاره به اینکه بخش زیادی از سرمایه گذاری دولتمردان باید جهت حفظ و ارزش گذاری بازاریان و کسبه و اصناف باشد، گفت: یک پنجم درآمد ناخالص کشور متعلق به اصناف است.
کد خبر: ۹۴۵۳۷۰۶
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

اصناف

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، همایش روز قشر بسیج اصناف با حضور سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و دکتر حسن پور مسئول سازمان بسیج اصناف کشور ،دکتر بادامچیان مسئول هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف کشور  و مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اقتصادی استان، مدیران کانون‌های بسیج اصناف مازندران و روسای صنف‌ها که با اجرای ویژه برنامه‌های مختلف و اثرگذاری، چون نشست تخصصی و نخبگانی بازاریان، نهضت کمک‌های مومنانه با اهدای بسته‌های معیشتی و حمایتی، آغاز رزمایش و پویش مومنانه کسبه حسینی با هدف احسان و دستگیری آحاد بازاریان خیر و نیکوکار از نیازمندان و نیز تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا همراه بود، در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

اصناف

سردار مسلمی در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تبریک هفته دولت، با اشاره به اینکه بخشی زیادی از سرمایه گذاری دولتمردان باید جهت حفظ و ارزش گذاری بازاریان و کسبه و اصناف باشد، گفت: یک پنجم درآمد ناخالص کشور متعلق به اصناف است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که جایگاه سیاسی و اجتماعی صنف کسبه و بازاریان بسیار باارزش است، افزود: در حوزه اقتصادی هم سهم  بوجود اورنده اعتماد اجتماعی از کسبه و بازاریان نشات میگیرد.

سردار مسلمی در ادامه باتصریح بر اینکه باید یک سرمایه گذاری هوشمندانه و برنامه ریز دقیق در مسئله کسبه و بازاریان داشته باشیم، خاطرنشان کرد:  کسبه و بازاریان با مردم  ارتباط مستقیم دارند و قطعا اگر در این حوزه رضایتمندی ایجاد شد، موجب تحکیم سرمایه اجتماعی و در حوزه معیشتی مردم نیز، رضایتمندی حاصل خواهد شد.

اصناف

فرمانده سپاه کربلا با بیان این مطلب که به واسطه عدم برنامه درست و صحیح در حوزه اقتصادی دور دوره های قبل شاهد ثبات و پایداری همراه با رشد و ترقی نبودیم، اضافه کرد: در یک دوره‌ای دولتمردان با برخی تصمیمات نادرست بر دغدغه اصناف اضافه کردند.

سردار مسلمی با اشاره به برخی از قوانین نادرست، افزود: برخی از قوانین نادرست در حوزه اقتصادی، موجب مشکلات برای مردم و انصاف شده است.

فرمانده سپاه کربلا به قوانین اجباری در حوزه اقتصاد خرد، هم اشاره کرد و گفت: این قوانین در حوزه اقتصاد خرد، باعث ضرر مردم شد.

اصناف

سردار مسلمی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات اصناف بخاطر دخالت بیجای برخی از دولتمردان در دوره های قبل بوده است، افزود:باید در عمل خدمتگزاری به مردم نشان داده شود.

فرمانده سپاه کربلا به طرح شهید امانی و مسئله تنظیم بازار هم اشاره کرد و گفت: مردم ما بهترین مردم دنیا هستند و باید مسئولان تمام توان خود را برای رفع مشکلات انها بکار بگیرند.

سردار مسلمی با تاکید براینکه اصناف و بازاریان در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند، افزود: نقش کسبه و بازاریان قبل از پیروزی انقلاب تا به امروز، نقش بی بدیلی است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه بزرگترین صنف غیردولتی و مردمی در کشور اصناف هستند و میتوانند دولت را از این وضع اقتصادی نجات دهند، تصریح کرد: تنها راه ثبات بازار ، ارزش گذاری و اهمیت دادن به کسبه و بازاریان است.

گفتنی است در پایان این آئین‌ها از مدیران و روسای برتر صنف ها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه، مسئولان شاخص بسیج اصناف سراسر استان و همچنین بازرسان نمونه طرح شهید امانی ستاد تنظیم بازار و مقابله با احتکار و گران فروشی‌ها " تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار