سردار مقواساز در گفتگو با خبرگزاری بسیج:
معاون فرهنگی سازمان بسیج گفت: محمدحسین خودش را متعلق به یک محدوده نمی‌دانست و هر جا صحبت از خدمت به مردم و انقلاب و فعالیت بسیجی بود حضور پررنگی داشت و پیشرو دوستان خود در خدمت به مردم بود
کد خبر: ۹۴۵۸۷۷۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

سردار مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه شهید محمد حسین سروری راد اهل محله حسین آباد حاج تقی شهر گرمسار بود گفت: محمد حسین در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و بزرگ شد البته از سن دو سالگی پدر خودش را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و برادر بزرگترش قرار داشت.

وی ادامه داد: شهید سرودی راد دارای دو خواهر و یک برادر است و خودش نیز فرزند آخر خانواده بود و تحصیلات خود را در مدارس شهر گرمسار گذراند و پس از اخذ دیپلم به تازگی در رشته حقوق دانشگاه آزاد قبول شده بود.

مقوا سازی با بیان اینکه محمدحسین از سن ۱۰ سالگی در بسیج فعالیت داشت گفت: محمد حسین در اوایل ورود به بسیج مسئولیت تعلیم و تربیت پایگاه را برعهده داشت و اخیراً نیز مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام شده بود و همچنین سرباز گمنام امام زمان عجل الله بود.

وی افزود: جالب است بدانید محمد حسین علاوه بر فعالیت در پایگاه محله خود یعنی پایگاه امام حسن مجتبی (ع) که در حاشیه شهر بود و محل‌های کم برخوردار است را انتخاب کرد و همراه یک گروه جهادی مخلص از جوانان و نوجوانان در آن محل حضور داشته و به ایفای نقش موثر در آبادانی و فعالیت فرهنگی در آن محله می‌پرداخت.

معاون فرهنگی بسیج با اشاره به خصوصیات شخصیتی شهید سروری راد گفت: محمد حسین عاشق ولایت فقیه بود و علاقه شدیدی به شهدا داشت و زندگینامه اکثر شهدا را نیز مطالعه می‌کرد، او عاشق شهادت بود و بار‌ها در جمع دوستان بسیجی گفته بود که دوست دارد شهید شود.

وی ادامه داد: محمدحسین خودش را متعلق به یک محدوده نمی‌دانست و هر جا صحبت از خدمت به مردم و انقلاب و فعالیت بسیجی بود حضور پررنگی داشت و پیشرو دوستان خود در خدمت به مردم بود، او فعالیت‌های اثرگذاری در هیئت الزهرا محل خود داشت و خادم اباعبدالله الحسین علیه السلام بود به گفته برادرش محمد حسین فردی مومن انقلابی و مخلص بود که اهل نماز اول وقت بود و همیشه در مسجد فعالیت داشت و در زمان اذان در خانه اذان می‌گفت.

مقوا ساز ادامه داد: محمدحسین به جهت کفالت از خدمت سربازی معاف شده بود و هیچ توقعی از بسیج نداشت و خالصانه در بسیج فعالیت می‌کرد او در رویداد "آمریکای بدون نقاب" جز برترین پایگاه‌ها بود و نقش شهید سروری هم در این رویداد و هم در رویداد‌های قهرمان شهید در جهت ایده پردازی موثر بود.

معاون فرهنگی بسیج با اشاره به توانمندی‌های شهید سروری را در حوزه تدوین گری گفت: محمدحسین تدوینگر نیمه ماهری بود و علاقه داشت که در این حوزه برای پایگاه به فعالیت بپردازد، اما سرانجام در شامگاه ۳۱ شهریور ماه در مقابله با آشوبگران و معاندان از ناحیه دست و شکم گلوله به ایشان اصابت کرد و به مقام والای شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات